Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Ruger på to fryseegg, og er på rugedag 7 i dag. Har i de forrige forøkene vært sykemeldt, og tatt det VELDIG rolig (pga stressende jobb, har nå startet i ny jobb), mens jeg denne gangen var på jobb dagen etter innsetting, og har gått tur hver dag (ca 1 time). Trener egentlig minst en gang hver dag, og savner nå litt ordentlig trening. Var på kobinert gå/joggetur i kveld, og ønsker å terne litt styrke og spinning. Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent med intensiv jogging til du har tatt gravitest. Jeg satte inn tre flotte fryseegg en torsdag, var i begravelse på fredag, konfirmasjon på søndag, begynte å jogge en mil hver dag fra mandagen og fortsatte med det i 8 dager til jeg fikk negativ test. I etterkant skulle jeg ønske jeg hadde tatt det mye mer med ro, i alle fall mht treningen, men jeg følte meg så pigg og treningslysten.

Må bare legge til at jeg sparket fotball til uke 8 i mitt andre svangerskap uten at det resulterte i abort, men jeg tror du skal være sikker på at et egg har gravd seg godt ned i livmora di før mengdetrening er å anbefale.

Skrevet

Svarer som Lissi jeg. Jogget forrige rugetid, og det ble negativt. Tenkte litt på det i ettertid. Skal sikkert ikke bety noe fra eller til, men jeg ville nok fortsatt med gåturene jeg hvis jeg var deg..

Skrevet

Hei

Jeg spurte lege og sykesøster om dette fordi jeg selv er instruktør et par gagner i uka. De ba meg om å ikke trene noe som helst den første uka, kun gå lette turer. Merker selv at jeg begynner å få lopper i blodet, men ønsker ikke å tenkte tilbake på tenk hvis jeg ikke hadde gjort sånn og slik..

Fra 8 rugedag skal jeg ta en rolig yoga/pilates økt, men ikke noe kondisjons trening.

Skrevet

Jeg trente som vanlig (3-4 ganger per uke) i rugetida, fikk beskjed om at dette kun var positivt. Gir blant annet bedre blodsirkulasjon i livmoren, dessuten fungerte treningen som "terapi" for meg, deilig å bli sliten i kroppen istedet for sliten i hodet av å tenke. Jeg var også i full jobb. Dette funka iallefall veldig bra for meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...