Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 2 år som er så voldsom med andre barn på sin alder. Han kan både slå og dytte. Jeg tror ikke han mener å være slem, for han er egentlig en skikkelig god gutt. Han er en bror som er en del eldre, og han tåler jo en del mer enn de små. Har prøvd å snakke med han og fortelle at det gjør vondt osv. men synes ikke det hjelper noe særlig. Noen som har noen råtips til hvordan vi kan bli kvitt dette problemet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må bare lære at han ikke skal slå. Jeg ville brukt en ganske arbeidskrevende metode som har funket etter kort tid her i huset (men så har ikke slåingen utviklet seg til å bli et problem):

Fotfølgning, og inngripen helst umiddelbart før slaget faller. Følger du med skjønner du når situasjonen tilspisser seg. Kan du fange hånden i luften før slaget faller, si nei, ta ungen ut av situasjonen, forklare om hvorfor det ikke er lov. Og gjøre det hver eneste gang dette skjer i lek med andre, så lenge du må, til ungen har lært.

Kombinert med positiv tilbakemelding på det barnet gjør som ER bra, så tror jeg du haler det i land.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...