Gå til innhold

Hva skal tvilling-jentene våre hete?

Anbefalte innlegg

Vi har nesten bestemt oss for Emma og Aurora. Men vi synes Emma er veldig "poppis", og lurer derfor på om vi skal ta et annet navn. Vi liker sjeldne, enkle navn, som f.eks:

Ariel

Veslemøy

Juliane

Erle

Ella

Ava

Alva

Milla

Mina

Emine

Amine

Amina

Men vil veldig gjerne ha flere alternativer! Noen som kan hjelpe? :)

Fortsetter under...

Når du har så mange andre, flotte, sjeldne og nydelige navn på lista de, ville jeg styrt LANGT unna Emma. Har vært på topp 10 de siste åtte årene.. Rimelig kjedelig navn. Synes ikke Aurora er så veldig pent, blir så "ÆV-rora".

Så morsomt at dere vurderer Ava! :) Det synes jeg er verdens nydeligste navn + en helt nydelig betydning "den som gir liv". Vi har fått utrolig mange positive tilbakemeldinger på navnet, og vi angrer ikke et sekund. Hun har også ett andre fornavn, men Ava vi bruker til daglig.

Siden dere så smått tenker på Ava, må jeg bare komme med jentenavn vi vurderer om nurket i magen er jente:

Ava & Cajsa

Ava & Emine

Ava & Ella

Ava & Eira

Ava & Emilia

Ava & Olivia

Ava & Ovidia

Ava & Ella/Elle

Ava & Sienna

Ava & Emeli

Ava & Celia

Ava & Natalie

Milla er også søtt, men siden det faller under "kallenavnkategorien" for min del, ville jeg da valgt Milla og Emma, evt. MillE og Emma. Amine/Amina er nydelige, men virker ganske utenalndske :)

Fortell hva dere lander på, da! :)

Jeg synes Emma og Aurora er veldig flotte, men jeg skjønner at dere tenker to ganger på Emma - er jo veldig pop!

Av dine forslag liker jeg:

Ava

Alva

Milla

Mina

Ella

Andre som ligner litt:

Ane

Alma

Vilma

Klara

Ebba

Nanna

Mille

Mine

Eva

Edda

Ea

Maja

Jeg syns Emma og Aurora er to nydelige navn som passer kjempe godt på tvillinger. Ville ikke brydd meg om Emma er poppis hvis dere virkelig liker navnet. Har selv ei datter som heter Ella, så syns selvsagt det er helt nydelig, passer også veldig godt til Aurora. Liker også Veslemøy, Erle, Ava, Alva, Milla og Emine.

Er dere helt bestemt på Aurora?

Aurora og Evelina

Aurora og Sofia

Aurora og Selma

Aurora og Frida

Aurora og Sanna

Aurora og Cecilia

Aurora og Matilde

Aurora og Otilie

Sanna og Sofia

Selma og Frida

Ella og Matilde

Ava og Lea

Alva og Emine

Evelina og Matea

Annonse

Til " tre prinsesser og en prins":

Så morsomt at du sa Sanna, for datteren vår heter det ;)

Vi har falt veldig for Emine, men nå er jeg usikker på Aurora, for synes det blir litt tungt med Emine og Aurora sammen.

Liker veldig godt Ava og Emine, men mannen min liker ikke så godt Ava. Hmm... Vi får se hva det blir til. Vil veldig gjerne har flere fine alternativ ;)

Tusen takk for alle svar så langt!!

jeg liker ikke navnet Aurora sånn kjempe godt, men helt greit, Emma syns jeg er nydelig, men som du sier, veldig vanlig nå.

Emmeline eller Emine er også kjempe nydelige navn syns jeg da:

hva med :

Aurora og Anine

Aurora og Madelen

Aurora og Emine (nydelig)

ellers har jeg alltid syns at på to tvilling jenter passer :

Maiken og Mathilde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...