Gjest Skrevet 3. september 2008 #1 Del Skrevet 3. september 2008 Vi venter vår første sent i januar, og nå har vi så smått begynt å kikke på vogner. Vi hadde aldri forestilt oss at det skulle være så mye å velge blant, og når man i tillegg ikke har noen erfaring med saken synes vi det er veldig vanskelig bestemme seg. Vi tror hittil at Emmaljunga kanskje kan være noe for oss, men da er det store spørsmålet: Tre eller fire hjul? Hva mener dere som har disse vognene? Hvilke positive og negative erfaringer har dere med dem? Er f eks city bag'en stor nok til en god vinterpose? Er det en fordel at sportsvogndelen er vendbar? I så fall utelukkes jo Cangaroo. Hvordan mener dere vognene fungerer på grus/ litt ute i terrenget? Vi går mye på denne typen underlag siden vi har hund. Vil det være lettere å manøvrere en trehjuling på slike veier? Hva med størrelse når vogna er sammenlagt? Kommer det til å være plass til både hund og vogn i bagasjerommet? Er takknemlig for alle innspill, også hvis dere har forslag til andre vogner som kanskje passer bedre for oss! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138608631-b%C3%B8r-vi-velge-emmaljunga-city-cross-eller-cangaroo/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #2 Del Skrevet 3. september 2008 Har hatt city crossen i 2 år snart og er veldig fornøyd! Har trillet mye, har vært hjemme i 2 år og trillet lang tur daglig, all slags vær, og mye forskjellig underlag (steinveg, skog, asfalt, grus, etc). Den fungerer kjempefint overalt, og er lett i tillegg. Jeg har kun hatt sportsdelen pga min fikk vogna da han var 6mnd. Syns det ville vært tidlig å snu han fra meg, men hver sin smak. Min satt vendt mot meg til han var vel 1 år, da begynte han å henge ut for å se fremover, så da snudde jeg;) Er kjempefornøyd med vogna, den er god og stødig, lun og fin og er lett å kjøre.Dessuten er den lett å håndtere på ujevnt underlag, samtidig som jeg kan styre den med en hånd og en latte i andre hånda;) Vi har ikke bil, men den tar endel plass sammenlagt ja. Ville anbefalt å prøve den i bilen. Mine foreldre har mercedes c-serie (ikke stasjonsvogn), og der får den ikke plass der hvis jeg ikke tar av hjulene. Ellers har jeg en joggevogn som er av samme type som cangarooen. Mulig det er anderledes der, men på min vogn blir han sittende litt tilbakelent i det setet, og det fører til at han prøver å sette seg fremover for å komme mer opp. Ser litt ubehagelig ut. Er også veldig fornøyd med luftkanalhjulene på city c. Triller som sagt overalt, og er så kjedelig å punktere langt hjemmefra. Hjulene er brede og tykke og er like bra å trille på som lufthjul (som jeg har på en annen vogn). Lykke til med valget!! PS jeg ga opp flere ganger mens jeg drev og så på vogn men man kommer i mål til slutt:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138608631-b%C3%B8r-vi-velge-emmaljunga-city-cross-eller-cangaroo/#findComment-138608831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #3 Del Skrevet 3. september 2008 Har brukt den me citybag i snart 6mnd og hun har god plass, men hadde jeg måttet bruke voksipose nå hadde d nok blitt litt trangt. Men du får jo i januar og d blir jo bare varmere dabarnet ditt nærmer seg 5/6mnd så tror ikke d vil være noe problem. Sportsdelen på citycrossen kan legges helt flatt, men d kan den ikke på cangarooen...og bagen holder ikke så mye lenger enn 6mnd vil jeg tro, og da er d kanskje dumt me en sportsdel som ikke kan legges flatt?? Jeg ga deg kanskje mer å tenke på her, men håper d hjalp litt og;o) Ps! Hvis d ikke er viktig for deg hvordan vinterpose du skal ha vil jeg tipse om å ta en av de som er som en sovepose, f.eks odenwalder el.lign. Voksiposen er god, men tar så stor plass... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138608631-b%C3%B8r-vi-velge-emmaljunga-city-cross-eller-cangaroo/#findComment-138609651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #4 Del Skrevet 3. september 2008 Vi har en mondeo stv og vognen får plass på langs i den så da tar den ikke så stor plass!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138608631-b%C3%B8r-vi-velge-emmaljunga-city-cross-eller-cangaroo/#findComment-138609669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 3. september 2008 #5 Del Skrevet 3. september 2008 Har ikke erfaring med emmaljunga selv, så det som er knyttet direkte til kvalitetene på vognene kan jeg ikke svare på. Men min erfaring er at trehjulinger er lettere å manøvrere på alle underlag, også på litt ulendt terreng. De er generelt sett litt lettere å manøvrere, det er ofte lettere vogner (cangaroo er vel noen kg lettere enn city cross tror jeg) og det er en fordel at man kan løfte litt opp bak og bare manøvrere forhjulet mellom steiner o.l (dette er kanskje ikke å anbefale mens barnet ligger i bagen ;o)) Ang. trillekomfort så er det etter min mening myyyyye bedre med en god trehjuling med svingbart forhjul. Har også lest veldig mye bra om cangaroo, den skal være god å trille og ha god fjæring. Likevel så tror jeg kanskje at jeg holder en knapp på city cross i første omgang. Hovedgrunnen til det er vendbar sittedel. Om barnet må over i sportsvogndelen i en alder av 6-7 mnd så er det tidlig å ha babyen vendt fra seg. Jeg har hatt to vogner når til minstemann, hvor den ene var en trehjuling som var kun forovervendt og den andre var en vendbar firhjuls kombivogn. Det gikk helt fint å ha barnet vendt fra meg fra 5-6 mnd alder, men den fremovervendte vognen ble mest brukt på shopping og når jeg måtte ha med vognen i bilen, da den andre er stor og tung. Men fram til ungen nærmet seg året var det den vendbare vognen som var mest i bruk i det daglige. Foretrekker å ha dem mot meg til de runder året (men dette er helt klart en smakssak, noen har ikke problemer med å ha ungen vendt fra seg fra tidlig alder). Nå derimot er gutten 15 mnd og den store kombivognen er pakket bort. Bruker kun trehjulingen. Så om du har mulighet til det så ville jeg valgt city cross i første omgang, og heller vurdert å bytte den i en cangaroo når barnet har passert året. Om du kan tenke deg å kjøpe brukt får du nok helt sikkert solgt city crossen for en samme pris (eller mer om du selger bagen med)som du får en fint brukt cangaroo for! Selv om jeg ikke har erfaring med emmaljunga selv er det gode vogner som de fleste er veldig fornøyde med. Tror nok det er ett klokt valg om du liker vognene =) Størrelsen på bagen er kanskje ikke så viktig i og med at barnet blir født i januar. Når behovet for poser og tykke dyner er størst så er babyen fremdeles så liten at det ikke burde bli problem med plassen. Når det nærmer seg sen vår og sommer er det så varmt ute at det holder med lettere dyner evt. bare tepper og dermed bedre plass til en voksende baby. Om du velger city cross så har den jo helt flat liggestilling i sportsvogndelen og mulighet for å ha den vendt mot deg. Da gjør det ingenting om du må bytte selv om ungen ikke er mer enn 4-5-6 mnd. Med fotrekk over blir den lun og god uansett, og ungen ligger behagelig (lammeskinn i bunn er godt =)). Skal du ha en tradisjonell firhjuling er city cross en av de vognene som er minst sammenlagt. Hvordan cangaroo er sammenlagt aner jeg dessverre ikke, men tror iallefall den er veldig flat. Om dere er usikker på om dere får plass så ta bilen med hundebur til butikken og hør om ikke dere får prøve å se om det er plass til vognen =) Lykke til med valget! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138608631-b%C3%B8r-vi-velge-emmaljunga-city-cross-eller-cangaroo/#findComment-138609966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå