Nikkan Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Noen som har noen gode tips mot treg mage??? Før gikk jeg ordentlig på do hvertfall 2 ganger om dagen mens nå kan det gå nesten 3 dager før jeg får ut noe. Og dette gjør jo at jeg får vondt i magen. Noen som har noen gode råd om hva jeg kan spise for å ordnet opp i dette?? ps. liker ikke svisker....)
FruMamma med nr 2 Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Masse fiber og masse vann. Banan, kornblandinger i feks yoghurt, grovt brød,surmelk, eller på apoteket finnes det en type te mot forstoppelse. Ville kanskje hørt med legen om han har noen anbefalinger.
Nikkan Skrevet 3. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2008 Takk skal du ha, bananer skal jeg da alltids klare å dytte i meg :-) jeg drikker masse vann.....eller kanskje mest appelsinjuice (har fullstendig dilla på det) Får prøve den teen du snakker om også .
Aprilia Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Ikke for å være vanskelig, men bananer har helt motvrikende effekt mot treg mage. den inneholder mye sukker og er med på å forhindre en god fordøyelse. det setter ihvertfall ikke fart på sakene dersom du sliter med det. Dette er råd apotek 1 gir om forstoppelse: * Drikk mye vann, gjerne 2 liter pr. dag. * Spis fiberrik mat som grovt brød, grønnsaker og frukt. * Sørg for regelmessig fysisk aktivitet. * Gode toalettvaner: Ikke utsett å gå på toalettet når du har behov for det. * Unngå kaker, loff, søte kjeks, bananer, te og søt melk.
Nikkan Skrevet 3. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2008 okey, der røyk bananene og teen. Får drikke enda mere vann da, jeg er bare så trøtt av å gå å tisse hele tiden, er oppe 2-3 ganger hver natt og tisser også.....slitsomt.
Milla med spettn :) Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 bananer og blåbær anbefales når man sliter med løs mage. det binder magen. styr unna det om du spiser fiberrik mat må du drikke MASSE vann, ellers binder det også magen. fiber er veldig bra om du klarer å få i deg nok væske. jeg har også slitt endel. er straks 28 uker på vei. det lengste jeg har gått er ei uke uten å gå på do, da trodde jeg at enden var nær. det som har funka for meg er dette: hver morgen rett før jeg spiser brødmat svelger jeg ned ei skje med olivenolje og en med tran. olja smører tarmen, det samme med tran + at tran gir deg viktige omega tre fettsyrer osv. Og så drikker jeg masse vann, drikker en halv kopp kaffe og spiser ei eske med rosiner eller en maiskolbe. jeg har de siste fire dagene hatt ett nytt liv håper det ordner seg for deg. unner ingen å ikk klare å gå på do.
Aprilia Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 uff ja...det skal ikke være enkelt. er ikke noe godt å ha det slik. men du kan jo prøve den teen på apoteket som ble nevnt over her. de har sikkert også noe på helsekostbutikker som du kan prøve. fortell de som jobber der at du er gravid og sliter med forstoppelse. de har somregel peiling og har en del råd på lager:) Et tips er å strø knuste linfrø over en fiberrik frokostblanding med biola til. Det bruker ihvertfall å hjelpe til meg:) Men husk å drikke rikelig med vann når du spiser mat med mye fiber, selv om du må løpe på do hele tiden;)
FruMamma med nr 2 Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Huff da, var ikke meningen dette med bananer da:) Men det er rart...masse fiber i banan.
En liten familie på tre:-) Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 Hei Nikkan og alle andre med forstoppelse og trege mager!!!! Jeg vet akkurat hvordan det føles, ikke digg!! Føler at du er høygravid og fødeklar:-) Men spis AKTIVIA!!!!! Fantastisk, det har reddet meg og min hverdag!! Du vet sikkert den yogurten det er reklame for på tv av og til!! En aktivia på morgen kvisten, så er det rett på toan etter en times tid!!! Godt er det også! Den med skogsbær anbefales!! Lykke til;-)
Tickford Skrevet 4. september 2008 #10 Skrevet 4. september 2008 Takker så mye for gode tips og råd ovenfor... Jeg er 17+4 og har slitt med treg mage en periode. Jeg kan glatt gå 4-5 dager uten å gå på do til vanlig.....men nå har det gått 6-8 dager og da begynner det å bli slitsomt... Men det kommer og går litt i perioder egentlig. Uansett, takker og bukker for flotte tips! :-D
Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09 Skrevet 4. september 2008 #11 Skrevet 4. september 2008 Biola er tingen Det står på kartongen og. Anbefales for gravide og ammende og barn i barnehage og folk i farta /skiftende omgivelser som ønsker en god fordøyelse!
edvina har fått en gutt Skrevet 4. september 2008 #12 Skrevet 4. september 2008 Mitt råd er å spise pære på tom mage om morgenen. Hele familien min gjør dette når de er litt forstoppet...går ikke lange tiden før du må på do. Ellers selges visiblin på apoteket samt lactulose som begge virker veldig bra.
Oj, en baby!! :-) Skrevet 4. september 2008 #13 Skrevet 4. september 2008 En - to kopper sterk kaffe (gjerne espresso) og minst ett stort glass vann vann på tom mage med en gang du står opp om morgenen!
Nikkan Skrevet 4. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 4. september 2008 men kaffe er ikke bra når du er gravid, det kan hemme veksten til fosteret, så det rådet holder jeg meg langt unna, men ellers takk!
grønnvinge Skrevet 4. september 2008 #15 Skrevet 4. september 2008 Havregrøt, linfrø, loppefrø (spør på Helsekost).
minførste og det er gutt :) Skrevet 4. september 2008 #16 Skrevet 4. september 2008 jeg og har sletet veldig med det. Men det hjalp veldig for meg med druer. Det gjorde susen
Oj, en baby!! :-) Skrevet 4. september 2008 #17 Skrevet 4. september 2008 Da skal du drikke store mengder. Et par kopper er helt i orden iflg helsemyndighetene. Kaffetipset fungerer garantert! Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå