Gå til innhold

Vond lukt "der nede"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge slete med vondt lukt der nede. Det gikk over i en periode, men nå har det kom tilbake. Jeg synes det er flaut, men sambo bare ler det vekk.

Men det er serriøst så ille at når jeg sitter på do, så bare kjenner eg lukten sive opp:/ Er ikke så gale hele tiden altså, men avogtil. Men uansett hvor lite det skjer synes jeg det er like ekkelt.

Er det noen som har tips om hvordan jeg kan få det vekk? Det nytter ikke å bare gå i dysjen å spyle meg med vann, jeg har prøvd tusen ganger!:(

Håper noen kan hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hei! Det kan hende du har soppinfeksjon. Det er verdt å ta turen innom fastlegen og ta en prøve. Det er noen salver og kremer som brukes da.

Hvis ikke det er noe sopp, kan du jo prøve følgende: vaske deg nedentil hver dag med Lactasyd flytende intimsåpe uten parfyme - den irriterer ikke, tørker ikke huden ut og har den rette kjemiske pH verdien som egner seg for kvinnenes undertøy. Bruk KUN bomullsundertøy, bomull stenger ikke fuktigheten inne og lar huden "puste".

All undertøyet du har brukt, skal vaskes på 90 grader nå første gangen, og så på 60 grader siden. Grunnen er at enkelte bakterier er nokså hardføre og overlever 40 graders vask, så man fortsetter å ha samme problemet uansett hva man gjør.

Om natta kan du sove med en nattkjole og ingen truser, så underlivet får luftet seg.

En annen ting som er verdt å prøve - hvis du er så heldig å ha aktiv sexliv, be partneren din vaske penisen sin i Lactasyd såpen før han blir med på leken - hvis han er avslappet med intimhygiene, så kan jo bakterier som forårsaker dårlig lukt overføres til deg. Det er ingen big deal - bare ha en flaske Laktasyd inne på badet, og så bruker man det hver gang man dusjer.

Nå har jeg skrevet ned en del ting som kanskje kan oppleves som litt uhøflige eller ubehagelige. Det er sikkert du vet masse av disse råd allerede, men det er greitt å ramse opp alt, så kan man sile ut det unødvendige og få med seg noe nytt.

Håper det ordner seg for deg. For ordens skyld - IKKE vask deg for ofte (oftere enn 1 gang om dagen) og IKKE bruk vanlig såpe. Det kan virke mot sin hensikt - man irriterer den sensitive huden og slimhinnene, og får enda større problem. Det er ikke meningen at vi skal være helt luktfrie i skrittet - en svak syrlig youghurtlukt er helt normalt, og etter seksuell akt lukter man dessuten kjønnsvæsker.

;-)

Skrevet

Hei, vist det ikke klør så veldig gjetter jeg på at det kansje heller er noe bakterielt. Jeg var lenge plaget med dette. Tok mange kurer mot sopp (trodde seff d var d), men ingenting hjalp før jeg tok en kur med Vivag. Ta å kjøp disse melksyrebakterie kapslene på apotektet, altså Vivag, er reseptfrie. Disse vil mest sansynlig ta knekken på det. De normaliserer bakterie floraen. Tror de er ufarlige å bruke selv om det skulle være soppinfeksjon:)

Skrevet

takk for svar=) Jeg vet det ikke er soppinfeksjon, da jeg har hatt dette før. Jeg skal ta å prøve noe av det dere har skrevet, å se om jeg ikke får orden på det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...