Gå til innhold

Samtale med Nordica i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I dag snakket jeg med Nordica vedrørende mine sjanser til å bli gravid. De mente at jeg hadde like gode (eller dårlige - alt etter hvordan man ser det:-)) sjanser som andre på min alder til tross for at hormonverdiene ikke er helt topp (litt høy FSH). Men de anbefalte å ta hormoner (Menopur) ved inseminasjon for å bedre sjansene.

Jeg lurte litt på å ta en tur til Stork allerede neste uke, men vil ikke rekke noen hormonkur innen da. Spørsmålet blir da om jeg skal ta en "prøvetur au naturel" denne måneden eller om jeg skal vente en måned og begynne med hormoner. Hva ville dere ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvor mye penger du har. Stork er dyrt og hvis Nordica mener du trenger hormonstøtte ville jeg tro på det og ventet en måned. Jeg var hos Stork fem ganger uten resultat og gikk så over til Nordica. Er nå snart 13 uker på vei og er ikke i tvil om at kunne jeg valgt omigjen ville jeg gått rett til Nordica. Jeg har helt normale hormonverdier, men ble likevel anbefalt ivf og det lykkes:-)

Lykke til på veien vider.

Skrevet

Etter 6 forsøk på Stork byttet jeg også, skal igang med IVF denne syklussen på Nordica. Jeg skal på kort varianten, kjempe spent, håper jeg er like heldig som ElleL :). Jeg har også helt normale hormonverdier.

Skrevet

Tusen takk for svar! All fornuft tilsier jo at jeg bør vente til neste syklus og ta hormoner. Men samtidig ligger tanken i bakhodet om at det kan være nettopp denne måneden gullegget kommer...:- )

Hadde det ikke vært for at jeg veldig gjerne vil ha åpen donor, hadde jeg helt klart gått rett til Nordica som dere anbefaler. Ser absolutt fordelen av å ha medisinsk ekspertise tilgjenglig. Men tiden jobber jo mot meg så det blir maks. et par-tre forsøk hos Stork uansett.

Hmm...får bruke de neste par dagene til å gruble litt mer...=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...