Gå til innhold

Overgangstønad?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå gravid med nr2 =S Jeg har en jente på 4 år fra før . jeg har vært alene med henne helt siden hun var 6 mnd. ho har lite kontakt med farne sin. Jeg ble gravid på et one night stand på en festival :S Men er sterk motstander av abort.

Jeg har mottat overgangstønad i 3 år pga studie.Mitt spørsmål er hvis en får et barn til får man ny overgangstønad periode eller kan det hende at jeg sitter helt uten penger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært alene med jenta mi på 5 år fra hun var 11 mnd til hun ble litt over 4 år... Nå er jeg gravid igjen, og denne gangen forlatt før babyen er født. Har sjekket dette, og fant ut at jeg har rett på en ny periode med overgangsstønad etter at babyen er kommet. Så da gjelder det for deg også da;)

Skrevet

Man får også penger og inntekt av å være i jobb. Og å sikte seg inn på nye 3 år på trygd - jeg er nesten litt sjokkert.

Skrevet

Øh... var vel ingen som sa de siktet seg inn på trygd vel??

Jeg, for min del, skal ut i fødelspermisjon slik de aller aller fleste velger å gjøre når de får barn. Og jeg vil da motta ca 400 kr i mnd i redusert overgangsstønad... Det samme vil jeg vel få i to år videre når jeg er tilbake i jobben. Jeg kan love deg at barnet mitt ikke blir satt til verden pga de 400,- ekstra kr pr mnd...

Skrevet

Det er ganske stygt sagt at en "sikter seg inn på tre nye år med trygd"!

Jeg har ikke noe valg, jeg er midt i ei utdanning jeg har jobba hardt for de siste 4 årene. Jeg startet når min datter ble 4 mnd. Så det er ikke med hensikt å leve på trygd resten av livet. jeg har nå to år igjenn av en mastergrad i spes.ped. Jeg har nå blitt gravid uten at dette var planlagt og vurderer nå min og mine barns fremtid. Det gjør ingen godt hvis jeg havner i en rema1000 jobb fordi jeg ikke kunne fullføre utdanningen min.

Jeg vurderer nå det å faktisk klare å motta et barn til og klare meg økonomisk frem til jeg kommer meg ut i ordentlig jobb eller om jeg blir tvunget til å ta abort pga mangel på økonomisk støtte. Jeg vil tro at Norge som velferdstat vil støtte folk som får høyere utdanning sånn at de kan gi tilbake til staten når de får seg gode vellbetalte jobber og kan betale mer i skatt.

SÅ VIL SI JEG ER SJOKKERT OVER DUMME UTSAGN SOM "SIKTE SEG INN PÅ TRYGD"!

Skrevet

Hjelpe meg det er da vel de færreste som "sikter seg inn på trygd" vil jeg tro. Tenk deg litt om før du slenger slik dritt, du har vel ikke grunnlag for å vite grunnene forskjellige mennesker har for å motta denne støtten?

Selv har jeg vært student forrige året som psykologistudent ved universitetet, og har dermed ikke tid til å opparbeide meg rett til foreldrepenger som det heter -dermed vil jeg komme til å motta engangsbeløp samt overgangsstønad det første året, og i og med at jeg kommer til å fortsette som student igjen etterpå så regner jeg med å benytte meg av min RETT til støtte under utdanning.

Mener du at vi burde ventet med å få barn -eventuelt ta abort- fordi vi er i en utdanningssituasjon eller fordi noen ikke har arbeid på det tidspunktet de blir gravide?

Hilsen hardt arbeidende og slett ingen snylter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...