Gå til innhold

Vogna starter butikkalarmen!

Anbefalte innlegg

Barnevogna vår slår ut på alarmen i en del butikker. Så lenge den slår ut når vi går inn i butikken også forstår jo personalet at vi ikke har stjålet noe, men det er likevel ikke moro. I en butikk vi var i mente personalet at det kunne være at det var en alarm på vogna som ikke hadde blitt fjernet da vi kjøpte den, slik at det er denne som slår ut i butikker med samme alarmsystem. De hadde vært borti det før. Men da vi kjøpte vogna lå den fortsatt i pappesken sin, så jeg kan ikke tenke meg at butikken vi kjøpte den fra hadde satt på noen alarm.

Har noen andre opplevd at butikkalarmer slår ut på vogna? Hva gjorde dere evt med det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138607353-vogna-starter-butikkalarmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene! Det er kjempepyton, iallefall de gangene det bare piper på vei ut. Jeg har testet flere ganger , det virker som om det er hjulene som utløser. En gang det pep prøvde jeg mange ganger, og dersom jeg gikk på midten opplevde jeg at det ikke pep.

Og det skjer ikke alltid .

Spurte på butikken. De hadde vært borti det før, men de visste ikke årsaken. Noen bare var sånn.

Jeg kommer til å kreve ny vogn dersom dette ikke gir seg, det skal ikke være sånn. Min kom også rett fra eksen, så de har ikke hengt på noe alarm.

Jeg er lei av å føle meg som en tyv, jeg har begynt å si til butikk personalet at jeg har ikke tatt noe, de må bare sjekke hvis de vil.

Kan jo være at noen har vært så morsomme at de har klistret på en alarmbrikke uten at dere har sett det.

Så se litt her og der etter et klistremerke med strekkode på.

Ta ev. vognen fra hverandre i flere deler og gå igjennom med de hver for seg, da ser dere iallfall hvor problemet sitter.

Hmm, spørs om jeg ikke må spørre pent på en butikk om jeg kan få gå gjennom alarmen deres gang på gang med deler fra vogna. Da blir de nok lykkelige ;-) Men er jo i lengden bedre enn å måtte forklare meg hver gang jeg går inn og ut av en butikk.

Men hvordan får jeg fjernet alarmen om det viser seg at det sitter på vogna da?

He he, ja spør neste gang alarmen slår ut, kan ikke skjønne at de vil si nei. Det er jo like irriterende for de i butikken med falske alarmer som for deg.

Er det alarm som noen har klistrert på for å ha det morsomt så er det bare et klistremerke som du enkelt tar av selv.

Men ved å finne hvilken del av vogna som problemet sitter kan du også enklere klage der du kjøpte dem. Lettere å få byttet en liten del framfor hele vogna.

Annonse

hehehe... Å det er så megapinlig:-O

Hadde nett kommet hjem fra helgetur da eg og sønnen min(som da brukte bagvogn)skulle innom på H&M her vi bor å se mens vi ventet på bussen hjem. Hadde jo med meg sekk og bag som låg under vognen å hadde jo ikke rørt noen av de inne i butikken, var der toppen 10 min.

Så når eg skulle gå ut begynte den j@*la alarmen å ule, Og tre vektere kommer bort til meg å skal gå gjennom både bagen, sekken og stelleveska mi... Prøvde å forklare at eg hadde da ikke stjelt noe! Hadde aldri tørt det eg.. hehe.. Og de ble enige til slutt at det var vognen som hadde slått ut alarmen(etter å dra den frem og tilbake gjennom de alarm greiene! Så ble så flau at eg tørte ikke gå inn på den H&M butikken mer...

Jeg har også opplevd at vogna slo ut alarmen på H&M, og bare på veg ut, det var rimelig pinlig, men det var ingen som reagerte engang i butikken, tydligvis skjedd før:-)

Jeg trodde kanskje det var refleksene på sidene som gjorde det jeg da?

Jeg tviler på at det er satt alarm på vogna mi, den blei bestilt inn til butikken, og jeg henta den den dagen den kom, da var den akkurat satt sammen!

Har en teutonia spirit s3, flere som har opplevd det med den vogna?

Tenkte jeg skulle komme med noen tips iom at jeg jobber som vekter og er vant til å håndtere alarmer.

Alarmportalene slår ut på alarmer, men kan også slå ut på metall pga magnetisme. Selv om vognen lå i esken når dere kjøpte den, kan den ha en alarm. Enkelte produsenter alarmerer varer før de sendes ut til butikk.

Gå innom butikken der dere kjøpte vognen, og be de ansatte se etter alarm. De må gå nøye over hele vognen. Det er ikke så enkelt å finne en skjult alarm selv, for det er ikke sikkert at den ser ut som en etikett med strekkode. Her er det mange varianter. Ikke godta at butikken avmagnetiserer alarmen. De må fjerne den. En alarm som er avmagnetisert i en forretning med et alarmsystem, kan likevel utløse alarm i andre butikker med andre systemer. Igjen grunnet magnetisme.

Alternativt, hvis dere i en butikk er borte i at de har en håndsøker, be de gå over vognen for å lokalisere alarmen (litt lettere enn å lete gjennom hele vognen manuelt).

Håper dette kan hjelpe. Dessverre er noen vogner laget slik at det rett og slett gir utslag på metallet, men det er ekstremt sjeldent. I så tilfelle bør dette tas opp med selger eller produsent.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...