Gå til innhold

2,2 kg ned!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

første uka på grethe roede! dette lover bra:-) sikkert mest vann men, får håpe jeg får like gode nyheter fremover :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om vi er overvektige så anbefales det ikke at man slanker seg når man er gravid. Derfor syns jeg ikke slike innlegg passer inn her. Det skapes et slankepress når man minst bør sette i gang med det. Hva med å heller fokusere på aktivitet og bevegelse, som er mye viktigere under svangerskapet? Særlig for oss med ekstra kg.

Skrevet

Enig med deg

Skrevet

Må bare kommentere dette.. Når man går på Grete Roede kurs spiser man faktisk mye mer mat enn de aller fleste andre gravide gjør. I tilleg spiser man sunt og grovt, så tror ikke det er skadelig.

Skrevet

Må man være gravid for å holde til her ?

Hva med de som prøver,og da ønsker å ta av for å bedre

forholdene for å bli gravid ?

Er det ikke rom for alle her ?

Skrevet

Det trodde jeg også..

Jeg har prøvd å bli gravid et halvt år uten resultat. Jeg prøver også å gå ned i vekt for å legge forholdene mer til rette.. Nå veier jeg ca 100, men jeg har veid 135 så det går riktige veien :-)

Skrevet

Dere får da velge selv, men jeg syns ikke noe om at det skapes slankepress for gravide. Dette bør dere hensynta.

Skrevet

Er denne siden bare for gravide? Hva med oss som prøver?

Skrevet

det er jeg som startet dette innlegget, og jeg er ikke gravid, men er en veldig aktiv prøver! jeg har fått beskjed at det er mere sjangs å bli gravid om jeg går ned , så nei jeg slanker meg ikke når jeg er gravid.

MEN det er veldig viktig å spise sunt når man er gravid, og det er faktisk to gravide på gruppa mi, som går på grethe roede for å holde seg sunne i svangerskapet. De spiser selvfølgelig mer enn hva vi slankere gjør, men jeg synes det er et bra tilbud jeg!

Skrevet

er ikke vits å komme med negative holdninger når jenta har klart å gå ned i vekt. Vi er alle mer eller mindre overvektige her, og vi vet alle hvor tøft det kan være, så vi burde støtte de som velger å ta ansvar for kroppen sin å gå ned litt i vekt !!! Grattis med vektnedgangen!

Skrevet

Jah,enig. Gratulerer med 2,2 kg ! Vi vet alle sammen at man ikke skal slanke seg som gravid,så dermed gikk jeg utifra at hl ikke var det. Og med rette. Og hun oppfordrer ikke alle andre til å gjøre det samme, jeg vil ikke si hun presser noen som helst,jeg?

Flink jente og fortsett slik. Man blir mer fruktbar av å gå ned, stå på! :)

Skrevet

Ja, Gratulerer med kiloene!! Og Grethe Rhode har faktisk eget opplegg for gravide og ammende, med fokus på hva kroppen faktisk trenger mer eller mindre av i disse periodene! Så skal man fokusere på kropp, mat og kilo som prøver, gravid eller ammende er nok dette den riktige måten å gjøre det på!

Stå på!! :o)

Skrevet

You go girl!!!! Du er kjempe flink!!!!!!!!

Det er bra for både mor og barn å spise sunn mat!!!!! Så lenge man får i seg nok næring er det ikke skadelig å gå ned i vekt! Jeg har selv lagt om kostholdet og begynnt å trene og gått ned i vekt! Legen min er positiv til dette!!!

Skrevet

You go girl!!!! Du er kjempe flink!!!!!!!!

Det er bra for både mor og barn å spise sunn mat!!!!! Så lenge man får i seg nok næring er det ikke skadelig å gå ned i vekt! Jeg har selv lagt om kostholdet og begynnt å trene og gått ned i vekt! Legen min er positiv til dette!!!

Skrevet

Til dere som tydeligvis blir sur fordi jeg sier min mening om at slankeinnlegg ikke hører til her og at dere bør hensynta at det faktisk er endel gravide her inne (WOW hvem skulle tro det?!).

Minner om det som står innledningsvis under tråden 90+: "Du som bare skal slanke deg noen kilo kan sjekke kosthold og helsedebatten, der finner du likesinnede."

Skrevet

Hensynta?????

Hva slags ord er det?!

Det heter 'ta hensyn til'..............

Skrevet

Men hvor mange likesinnede tror du man finner på kostholdsdebatten? Er nok ikke mange på 90+ der... Der er det nok mest tynne fliser som er livredde for å legge på seg...

Skrevet

" du som bare skal slanke deg noen kilo?" jeg tror alle her inne er ute etter å gå ned noen kg! jeg veier over 90 kg og har like rett til å være her selv om jeg har bestemt meg for å gå ned i vekt , for å bli gravid og ha det bedre med meg selv. og jeg skal være overlykkelig den dagen jeg kan forlate 90+ gruppa!!!! :-)

Skrevet

Dere er så søte når dere er sinte :) Engasjement er nok kaloriforbrukende også.. Eller heter det kalorikonsumende?

Og til deg som påpekte skrivefeil, så kan det umulig ha vært så ille siden du tydeligvis skjønte hva jeg mente..

Skrevet

La være å lese innlegget da, hvis dere synes det er så upassende og skaper slankepress. Er det ikke egentlig bare fordi dere føler dere truffet at dere blir så provoserte?

Jeg er selv lege, og det er ingenting i veien for å redusere kaloriinntak noe og drive fysisk aktivitet under graviditet for å få en relativ vektnedgang (dvs ikke gå opp så mange kilo som normalt fordi man får en reduskjon i fettvev). Men man skal ikke drive hard slanking da dette vil frigjøre slaggstoffer fra fettvev og inneholde for lite næringsstoffer. Det viktigste er å spise sunt og nok proteiner og vitaminer. Og der tror jeg faktisk dietter slik som Grethe Roede sin er mye bedre enn det kostholdet mange har nåtildags.

Jeg veide 87 kg da jeg ble gravid og har nå lagt om kostholdet og beveger med mer, slik at jeg veier 85 kg i uke 6. Og det har jeg tenkt å fortsette med, uten at jeg har planer om å gå ned til noen idealvekt.

Så til deg som startet innlegget: Gratulerer med fin vektnedgang! Veldig lurt når du vil øke mulighetene dine for å bli gravid!

Skrevet

takk for det :-) jeg er helt enig med deg, om man er så sår at man føler "slankepress" når noen har begynt på grethe roede, så får man la vær å lese innlegget :-)

Skrevet

Gratulerer med minus 2,2kg. Kjempebra:)

jeg har selv gått ned ca 4kg nylig, bare ved å legge om kostholdet..

Veier nå 130 kg, og vil gjerne veie mindre,

Er ikke gravid, men vil gjerne bli det, og håper at ved å gå ned noen kilo så øker mulighetene for at det klaffer snart:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...