Gå til innhold

Dere som har hatt setefødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det? Var det uten komplikasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg prøvde meg på setefødsel for 6 uker siden. Det gikk.... nesten! Måtte til med et keisersnitt tilslutt, men det var fordi han hadde kommet seg litt skjevt ned i bekkenet mitt. Han var nemlig ikke festet med rumpa i bekkenet når vannet gikk, og så havnet han litt skjevt... ikke greit å ha "for gode" bekkenmål heller ;-). Men jeg kom så langt at jeg hadde full åpning og han kom nesten ned til bekkenbunnen (de så rumpa hans!) Hadde egentlig "bare" utdrivingen igjen når det stoppet opp. Jeg fikk epidural når det var 6-7 cm åpning. Det var avtalt og anbefalt på forhånd. Så jeg kan bare anbefale deg å prøve dersom du har stort nok bekken og forutsetningene ellers er i orden. Det er mitt første barn, men jeg kan ikke si opplevelsen skremte meg i det hele tatt. Jeg kan godt føde barn igjen. Alt var veldig planlagt og kontrollert, og det var flere jordmødre og leger som passet på. Og var aldri noen fare for verken babyen eller meg selv om vi måtte ty til keisersnitt tilslutt. Vi visste jo ikke da hvorfor han ikke ville ut, det ble først oppdaget under keisersnittet.

Men er det noe spesielt du lurer på så kan du jo sende meg et PM?

Lykke til i allefall!

Skrevet

Jeg har hatt begge deler. Først setefødsel. Var ikke så behagelig kan du si,. Men det var også pga at epiduralen ikke virket og fødselen tok laaaaang tid. Var helt kolapset i de neste døgnene. Så veldig glad jeg har en flink mann som ordnet opp de dagene, for jeg registrer veldig lite.

Mye vondere å gå etterpå enn med vanlig fødsel. Men alle er forskjellig. Ikke bare bare med KS heller, kan godt hende jeg hadde syns det var like vondt. Og ungen må jo ut uasett hvilke vei den ligger. Så det er bare å hoppe i det og stole på det legene avgjør og TROR er best. LYKKE TIL!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...