Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Jeg søkte bhg-plass for min datter etter at hun er 6 uker gammel. Hva med dere? Når begynner dere å søke bhg-plass?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Min er født før ansiennitetssystemet kom, så jeg har ansiennitet fra 1.1.2007, men har fortsatt ikke fått plass. Vi har ordnet selv med familiebarnehage, men står fortsatt på venteliste i kommunen. Selv med full ansiennitet var det helt umulig å få, fordi de som har søkt på samme dato ordnet ut etter fødselsdato, og min er født på sommeren. Ellers kan du enkelt sagt si at bydel alna er den som er nærmest full dekning. Mange av de andre ligger dårlig an, spesielt frogner:( Du kan regne med at frogner som sagt, ullern, nordre og vestre aker, samt indre by/sentrumsbydelene ligger dårlig an. Litt bedre på østkanten sannsynligvis med alna i spissen.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Vi søkte når han fikk personnummer og fikk akkurat plass, han er yngst i sin bhg. Men dette systemet er bedre enn det forrige, eldste fikk ikke plass før hun var 4 år og 3 mnd. Tapte loddtrekningen hvert år. Det ideelle ville vel vært å gå etter fødselsdato, på den måten er det lettere å vite når man kan forvente å få plass.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Første anonym som svarte her;) For oss ville faktisk loddtrekningen vært bedre. Sånn som det er nå har han maks ansiennitet fra 1.1.2007, men født på sommeren så sto langt bak i køen for 2006-barn likevel:( M loddtrekning ville det hvertfall vært en liten sjanse. Pga det er flest plasser til 1-åriger hvert år, har vi derfor ikke mye håp om å rykke opp i køen:( Får neppe plass før han tas ut av køen som 6-åring:(
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Hva med den nyeste (lovfestede) barnehagegarantien? Det slås stort opp at barn født september 08 ikke garanteres plass før august 2010. Men garantien går tross alt ut på at i august skal ALLE som da er fylt 2 år få plass, og det samme hver august framover. Oslo Kommune kan altså ikke fortsette med å la høstbarn tape år etter år. Deres problem vil bli redusert til at de ikke får plass før de er nærmere to år. For Frogner bydel har dette konkret ført til at brakkebarnehagen på Friggfeltet likevel ikke fjernes når den har stått i to år, slik forutsetningen var da den ble satt opp på et grøntområde.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Vi søkte da vi fikk personnummer og har ansiennitet fra nå i slultten av august. Krysser fingrene i alle fall! Selv om Sagene bydel nok ikke er den enkleste...
Anonym bruker Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Vi bor i en av de vestlige sentrumsbydelene, som har dårligst dekning. Vår sønn, født vår 06, har maks ansiennitet fra 01.01.07. Men han står likevel på venteliste nr 200 eller sånn. Heldigvis har vi fått plass i en helt super familiebarnehage, så han lider ingen nød. Men jeg gruer meg til neste år - da står han igjen uten plass fordi familiebarnehagen ikke har plass til barn over 3 år. Venter ny baby nå i høst. Vet at han blir sjanseløs til plass fordi han er høstbarn. Skal uansett søke plass på han så fort vi får pnr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå