Gå til innhold

se hit - vedr Emmaljunga

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe meg en ny emmaljunga vogn, men alle som har denne vognen sier den er så tung.

den er kjempefin å bruke som bagvogn sier de som har den, men som sportsvogn er den enda tyngre, tar større plass samt at den er klumpete...

hvordan får de solgt disse vognene da? de er jo svindyre.......

sikkert ikke bare meg som tenker slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke D er noe problem!! :) har selv Edgen', og jeg annonserte den for et par mnd siden, da jeg trodde jeg sku selge den (ombestemte meg ;O)) -men ble nedringt aldeles !! både herfra, og fra folk laaangt unna ;)

og jeg hadde fått 4500,-... godt og vel halvparten av d jeg ga selv, med sportsunderstell, da.

suuuper vogn !! :D anbefales på d varmeste, spes om du får vinterbaby, fordi bagen er svært, god plass til tykk og god pose, og vogna er lun, og stabil og god å trille på alle (!!) underlag :)

Skrevet

Edge Vognen er veldig tung! Den er flott og alt det der, men tenk på alle løftene du får som nybakt mamma....viktig å ta hensyn til rygg og kropp også!! Skal du ut på trilletur er edge veldig slitsom i oppoverbakker! Dette har flere bekjente av meg sagt! Også de i butikken... Men smak og behag.

Vi tok ut madrassen i edge vogna og madrassen i citybagen for å sammenligne dem siden mange innpå her sier det er så stoor forskjell på bag størrelsen her.... Da vi målte dem mot hverandre er madrassen bare bittelitt lengre i edgen!! Ikke snakk om mer enn ca 2 cm...Også de i butikken sa at dette var så lite at d har ingen betydning, og der sier jeg meg heeelt enig!!! Bare masse folk som unødig kritiserer andre vogner for å være så liten inni i forhold... Men ta deg en tur i butikken og sammenlign madrassene i vognene så skal du få se selv! Ofte er det bare utvendig at størrelsen på enkelte bagvogner var større, som på edge!! Så vi bestemte oss for citycross med citybag!! Kommer ut med ca samme pris tilsammen som på edgen:) Så er citycross 9 kilo lettere å trille på og da!!!! :) Og du kan ha forskjellig farge på bag og sportsdel:)

Lykke til!

Skrevet

Til Førstegangsfødende: Endelig et saklig svar på dette uendelige spørsmålet om Emmaljunga Edge og vekt...! Ofte blir Edge sin vekt sammenlignet med sånne snertne små 3-hjulinger, og da syns jeg sammenligningen blir litt dårlig. Å sammenligne Edge og City Cross blir nok en mest mulig korrekt sammenligning i mine øyne, da de er ganske like vogner. Som du sier så er ikke størrelsen så forskjellig på de to vognene, men med City Bag på City Cross vogna, så ender de opp i samme pris nivå.

Vi valgte å gå for Edge, og det var fordi vi syns den er fin, og vil heller at de 7-8000 kronene skal gå i vognens funksjoner i stedet for vekt. Hadde noen av oss hatt problemer med ryggen og problemer med å løfte vogna inn og ut av bilen etc, ville nok City Cross vogna vært den vi endte opp med også :)

Til HI: Ta deg en tur i butikken og prøv vognene... Det vi her på bim syns er tungt, er det ikke sikkert du syns er veldig tungt... Hvis du vurderer Edge vogna, så ta en titt på emmaljunga sine hjemmesider og sammenlign Edge og City Cross... De har en funksjon i menyen til venstre der du kan sammenligne vogner. Du kan krysse ut de vognene du vil, slik at du slipper å se alle vognene deres på lista...

Ønsker deg lykke til med vognvalget ;)

Skrevet

Jeg holdt på å kjøpe en brukt edge, men selgeren trakk seg, da hun ikke fant seg ny vogn selv..

Ble kjempeskuffa, men så dro jeg på rudo barnevognbutikk og prøvde ut vognene.. -og gjett om jeg er fornøyd med at det ikke ble noe kjøp på den edgen!!!

Jeg trilla rundt i butikken og fant fort ut at det var City Cross med City Bag som var noe for oss.

Bor på et sted med mange bakker, så en tung vogn vil ikke jeg ha.

Deretter sjekka jeg ut CC vognene på nettet og bestilte vogn på Kattis i Strømstad. For 2009 modell med fot-trekk, stelleveske, Citybag og sportsdel betalte vi 5990 norske kr.

Har hørt at de koster ca 8000 her! (med alt utstyr -som du får med i sverige)

Lykke til i vognvalget! Måtte du bli like fornøyd som meg ;)

Skrevet

Hva er det egentlig som utgjør den store vektforskjellen mellom Edge'n og City Cross med city bag????

Skrevet

Se her på vekt på de to vognene da: (hentet fra hjemmesiden til Emmaljunga)

Vekt understell City Cross 6,5 - Edge 8,9 kg

Vekt hjul City Cross 2,2 - Edge 4,0 kg

Vekt sportsvogn City Cross 5,9 - Edge 6,1 kg

Vekt bag City Cross 5,7 - Edge 5.6 kg

Det som utgjør forskjellen i vekta er understellet og hjulene, og det er fordi Edge blir levert med Sportsunderstellet som standard. Sportsunderstellet har vendbart håndtak og teleskophåndtak. Forskjellen i vekta på hjulene er fordi Edge har større og bredere hjul enn City Cross... Edge er ca 4 kg tyngre enn City Cross uansett om du bruker sportsvogndelen eller bagdelen...

Skrevet

Takk for info, Lucy :) Oversiktelig og fint.

Skrevet

Hehe, ja ble ganske oversiktelig. Jeg trodde faktisk det skulle være større forskjell på vekta jeg... Jeg tenker jo at Emmaljunga Smart er jo "billig versjonen" av Edge, og den er vel rundt 2000 kr billigere enn Edge... Hvis jeg skal kjøpe en vogn som er 2000 kr dyrere enn Smart, så bruker jeg 2000 kr på mange funksjoner på Egde, mens på City Cross bruker man de pengene på 4 kg?? Hehe... Ble ganske overrasket over at det kun var 4 kg...

Skjønner ikke helt hvordan alle kjenner de 4 kiloene så godt når de argumenterer med at de var på butikken og prøvde vognene, og syns City Crossen var så mye lettere enn Edge? Jeg er vant til å trille med en helt vanlig kombivogn, og syns ikke Edge vogna var så tung jeg...

Skrevet

Må bare justere dette litt jeg, for sammenligningstabellen til emmaljunga er FEIL! :) Skikkelig tabbe av dem...,

for baggen til citycross er jo ikke tyngre enn edge sin...

Trykker man på City baggen så får man opp at den veier 4, 2 kg

Dette står om citycross:

"City Cross har vært en utrolig suksess siden den introdusertes sammen med City Bagen. Det viser at stadig flere foreldrene setter pris på den lave vekten og de kompakte målene som vognen har. Med nye superlette sportige felger veier vognen kun 11. kg når du bruker vognen sammen med City Bag."

De markedsfører vogna til 11 kg, og det heller stemmer jo ikke med vekta man får fra sammenligningstabellen...

Bortsett fra det er jeg er helt enig i at jeg selv ikke merket vekten på vogna så tydelig som mange påstår, men har valgt citycross pga den er mindre i bilen (til og med mormor får den med seg), og at den er litt lettere :) Hvor mye lettere må man nok få veid selv kan det virke som...

Noen som har prøvd, he he!

Skrevet

Okei... Ja som sagt så syns jeg vekt forskjell på 4 kg hørtes lite ut, siden alle snakker om hvor lett City Crossen er... Når jeg får Edge vogna mi, skal jeg jammen få veid den med bag'en på! Hihi... Finne meg en stor vekt, og sjekke alle de tingene som Emmaljunga har opplyst om i tabellen sin...

Skrevet

Jaaaa gjør det!!!! :) Og lov og kom innom for å annonsere den vekta en gang for alle hehe!!!!

Står mellom Edge og CityCross jeg også. Dvs. jeg har ikke sett de live ennå, men de ser iallefall veldig fine ut. Jeg er VELDIG opptatt av utseende innrømmer jeg gjerne, og dersom vektforskjellen

heller ikke er stor (noe tabellen ikke viser) så tror jeg valget blir enkelt. Bor i byen, 5.etg med heis og stasjonsvogn så den den trenger ikke bli SÅ liten å slå sammen egentlig.

Skrevet

Spørs vel helt på behovet det da... Jeg hadde Basson Duo Roma som første vogn. Den har stoor bag og vanlig klassisk understell, og er ganske tung. Men dengang bodde jeg på landet og hadde vognen mest hjemme. Den var super på vinterføre og på grusveier og poden kunne sove i den leeenge. Nå bor vi i byen og har høy bil, er mye ute og kjører med vogna i bilen. Ville da slippe å løfte denne tunge vogna høyt og ha en vogn som tok mindre plass i bilen- Det er bra det finnes vogner som dekker de flestes behov!

Skrevet

Vi har kjøpt Edge`n. Gikk fra Teutonia Mistral Sport, som veide 11 kilo med bag etc, til denne som veier ca 18. Javisst er Edgen tyngre å løfte, men når man primært skal bruke vogna til å trille tur med, merker man faktisk ikke disse ekstra kiloene så godt.. og man går ikke konsekvent i lange oppoverbakker heller. Så tror det skal gå fint.

Skrevet

Anbefaler deg å gå i butikken og prøvetrille de to vognene!! Det er faktisk stor forskjell i vekten bare ved å trille frem og tilbake på flatt gulv!!... Men som sagt tidligere, smak og behag;)

Citycross veier 11 kg, mens edge veier nesten 20 kg. Det er feil i vekt tabellen på deres side! Jeg har undersøkt dette med dem:) Jeg var nemlig også kjempe i tvil hvilken av disse vognene jeg skulle velge! Favoritten var edge.... men ombestemte meg etter å ha prøvd i butikken!! Anbefaler dere sterkt til å prøve de to mot hverandre!!

Skrevet

Har og haurt at Emmaljunga vognene er tunge, men den vi kjøpte synest eg ikkje virka noke gale.

Har ikkje prøvd den med dill og dall og unge oppi endå (sidan det er litt igjen til termin endå), men vogna er såpass lett at eg uten problem klarar å bære den. Men kjem vel litt an på kva forventningar ein har då..

Og om vogna skulle vere tung i motebakkar, så får eg sjå positivt på det; eg har jo gått opp nokre kilo, og om dei skulle få litt ekstra trening når ungen er ute, så ville det ikkje vere store sorga;)

Nokre likar Emmaljunga, nokre gjer det ikkje. Sjølv er eg fornøgd sålangt:)

Skrevet

smartvogna er ikke så tung som edgen. hvorfor er det ingen som vurderer den? er dere stinne i gryn eller?;o)

Skrevet

Vi hadde Emmaljunga Smart duo kombi..Mye lettere enn edgen og mye penere (synes vi da) Den god og lun for babyen å ligge i og ikke så aller værst pris, ca 5500 (inkludert stelleveske OG kjørepose) vI HAR VÆRT SUUPERFORNØYD MED SMART DUO

Skrevet

Hva som er penest kommer jo an på øyet som ser, men syns ikke smart er så mye lettere. Den er 2,3 kg lettere med sportsvogndelen, og bare 1,6 kg lettere med bag på... Smart er nok endel billigere enn Edge ja...

Her er vekta fra emmaljungas hjemmeside (jepp enda en... hehe)

Vekt understell Edge 8,9 kg Smart 7,0 kg

Vekt Hjul Edge 4,0 kg Smart 3,6 kg

Vekt sportsvogndel Edge 6,1 kg Smart 6,1 kg

Vekt bag Edge 5,6 kg Smart 6,3 kg

Skrevet

Noen som vet hvor lang garantien er på emmaljunga-vognene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...