Gå til innhold

Jeg lekker vanvittig mye/vil det stabilisere seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lekker hele tiden, går med oppsamlere, og det hender at de renner over. Håper virkelig at det vil gi seg etterhvert. Noen som har erfaring? Gutten min er 10 dager

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lakk sånn i 3 uker cå. Nå er det 6 uker siden fødselen og jeg lekker kun om morgenen hvis det er lenge siden tulla har spist:) Så det stabiliserer seg:) Går med ullinnlegg uansett da, men det er godt å ha på + at det varmer i tillegg.

Skrevet

Jeg lakk også veldig i begynnelsen. Men det stabiliserte seg fort. Eneste ganger jeg lekker nå, er på natten hvis hun sover gjennom uten og spise. Hun er nå 7 mnd.

Tips til deg: Ikke bruk oppsamlere. Har hørt at de kan gjøre det verre. Altså at de har konstant press på brystvortene, slik at melkeproduksjonen blir mer stimulert. Og at du da kommer til og lekke mer lenger.

Skrevet

Det var sykehuset som anbefalte meg å bruke oppsamlere fordi jeg har så såre vorter, da gnisser det ikke mot noe. Jeg er så redd for å få betennelse, fikk det sist gang. Kanskje jeg skal prøve uten oppsamlere noen dager for å se. Funker papirinnleggene bra da?

Skrevet

Hei. Du trenger ikke å gå med oppsamler, det bruker du på det ene brystet mens du ammer fra det andre. Tror ikke det er så lurt at du går over lengre tid slik at brystet er fuktig hele tiden. Dette kan føre til at du kanskje blir kald på brystet og får betenelse.Ja dette vil stabilisere seg etter en stund, men hvor lenge til er fra person til person.

Skrevet

Jeg lakk i fem måneder.... Tror det er individuellt. Kjøp ammetopp på H&M, de med innebygd bh: Hvis du kjøper en litt stor en, kan du stappe masse innlegg i de til natten. Ikke superbehagelig, men du slipper konstant våt seng og ødelagt madrass.

Skrevet

Sier som de over meg her, slutt med oppsamlere. De gjør bare vondt verre, og du får større produksjon.

Hvis det pipler fra det andre brystet når du ammer, kan du bruke den sk ringeklokketrykketrikset (ok, det heter ikke det, da..), hvor du trykker inn brystvorten med pekefingen, og holder der en stund. Da stanser du strømmen av melk fra den andre puppen.

Ellers er innlegg gull verdt. Chicco sine er kjempegode, men litt dyre, natusan sine papirinnlegg er greie, men der må jeg sikfte på begge puppene etter amming, da de blir våt eog fuktige. Men de hindrer ihvertfall at det lekker gjennom genser/bh/topper.

Hvor lenge det varer? Jeg har aldri gått en ammedag uten innlegg. Jeg ammet 1mann i 11 mnd, da ville han ikke mer, og da kunne jeg kaste innleggene. minien nå, er bare 3 mnd, og jeg er fremdeles veldig på innleggene. Har nesten klart å stabilisere produksjonen nå, men har fremdeles endel "for mye".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...