Gå til innhold

Gjenbruk av gammel seng??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jenta mi har brukt senga som pappan hennes brukte da han var liten. Den var i grunn veldig lik som de du får kjøpt nå. Kan ikke tenke meg at det skal være noe problem med mindre senga dere vurderer er veldig spesiell? Du kan jo måle avstanden mellom sprinklene..?:)

Jeg skal bruke en sånn seng som jeg driver og pusser ned nå. Du ser jo fort om sprinklene er upassende. Den jeg skal bruke har sprinklene ganske tett, men ikke for tett, men det viktigeste er vel at de ikke kan sette fast hodet mellom sprinklene. Hvis den har fungert som barneseng før så fungerer det vel igjen...

Har tenkt litt på at den ikke har så høye sprinkler som de andre barnesengene, men tenkte jeg skulle kjøpe en sånn sovepose som de selger på babyshop med seler til å feste under madrassen så han ikke faller ut når han begynner å stå i senga..

Hei hei!

Vi hadde tenkt å bruke sengen som min kjære brukte da han var liten. Men for å være på den helt sikre siden målte vi og begynte å undersøke, og det viser seg at sikkerheten i dag er en litt annen en tidligere, OBS! på enkelte senger, desverre vår seng:(

Avstanden mellom sprinklene skal være minimum 4,5 cm og max 6 cm. Hos oss var avstanden 8 cm, og selv om det gikk helt fint med kjæresten min når han var liten tør vi ikke ta noen sjanser.

Men jeg tenker at dersom det ikke er noe galt med avstandene her og der, så kan det ikke være noen grunn til å la være. Jeg fant en del info på linken under, så dere kan jo se:)

Håper dere kan bruke senga:)

Annonse

Har selv pussa opp ei gammel barne-skuvseng, men uten sprinkler. Artig å kunne bruke noe som har vært i slekta lenge :)

Hva med å montere plexi-glass-plater på innsiden hvis sprinklene har for stor avstand? På den måten kan man fortsatt se inn i senga samtidig som at poden ikke vil sette seg fast mellom sprinklene!

Vi skal bruke kurven som min bestemor var den første til å ligge i!!! Er litt lei av at alt skal være så overdrevent sikkert jeg da. Og hva som er sikkert og hva som ikke er forandrer seg jo hele tiden!!! Ellers finnes det jo sånne stoffkanter å sette i sprinkelseng, gjør det ikke? Jeg hadde det når jeg var liten.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...