Gå til innhold

Hvor lenge bruke grindsengen...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann...

Jeg har ei lita tulle på snart 13 månder og hun går, klatrer opp og kommer seg ned over alt... Husker så vidt at med de to største byttet vi til vanlig seng men sengehest ikke lenge etter de lærte seg dette. Så derfor lurer jeg her på, hvor lenge brukte dere grindseng til deres små.

Tenker at det er jo skummelt om de skal begynne å klatre opp og over og falle å slå seg fordervet...

Takk for innlegg :o)

MVH

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elste min var 2.5 år når ho fekk skikkeleg seng...

dei to minste ligg i sprinkelseng enda.....er 16 mnd og 2 mnd....og kjem nok til å bruke det i lang tid framover enda

Skrevet

eldstejenta fikk ny seng til 3-årsdagen, hun brukte grindseng frem til det. det samme har vi tenkt til med nestemann (hun fyller 2 om en mnd). Jeg syns det er greit med grindseng - da vet jeg hvor jeg har henne ;).

Den eldste klatret aldri ut av grindsengen - hun var vant til at vi kom og hentet henne når hun ville ut. det tror jeg skal gå greit med nestemann også. Dessuten passer det greit for oss å bytte seng når hun blir ca 3 - da skal storesøster få ny seng igjen med tilhørende skrivebord siden hun skal begynne på skolen, og lillesøster kan da overta hennes gamle.

Skrevet

Gutten vår på 14 mnd har sovet i egen dobbeltseng siden han var 10 mnd. Han har alltid hatet sprinkelsenga, så vi hadde ingen valg :)

Nå skal han få vanlig seng. Han detter ikke ut av dobbelsenga, men vi skal uansett ha en madrass på gulvet ved siden av ny-senga, i tilfelle han ruller ut i søvne.

Ellers er det bare å huske å ikke ha elektriske artikler på rommet som de kan spise på, knuselige ting og småtteri som hun kan få tak i. For man må jo regne med at de kommer til å stå opp på natta/tidlig morgen etter hvert, og utforske :)

Og vi har krok på døra, så han ikke skal rømme fra rommet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...