Gigi Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Poden på 6 måneder har vært plaget med atopisk eksem siden han var ett par måneder gammel, og vi har de smurt han regelmessig med kortison de siste 2 månedene. Kortisonen holder eksemen så passe i sjakk, men går det mer enn en dag uten at vi smører han så kommer det igjen. Var på sykehuset for noen uker siden og da tok de blodprøve av han for å sjekke om han reagerer på noe, og i dag fikk jeg resultatet: Gutten reagerer på melk, egg, hvete og ris. Jeg er jo inneforstått med at jeg må kutte dette fra min diett, men utfordringa blir egentlig da hvilken grøt kan jeg gi han? Han er veldig glad i 4 måneders grøter med ris og med mais tilsatt mm, men vi sliter litt med 6 måneders grøten. Der har vi endelig fått han til å spise go-natt grøten til Småfolk, men den inneholder jo ris... Kan noen hjelpe oss med å finne ut hvilken grøter vi kan prøve? Jeg kommer kun på havregrøt eller maisgrøt, men inneholder 6-måned grøtene (som kun skal tilsettes vann) spor av melk eller hvete? Jeg sjekket innholdsfortegnelsen på sinlac spesialgrøt, som er uten laktose, gluten og kumelksprotein, men den inneholder ris så da er vi like langt.. Må kanskje legge til at jeg har verdens blideste gutt så lenge kortisonen klarer å holde kløen i sjakk.
2hærligegutter Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 All grøt som blandes med vann inneholder vanlig mme som er basert på kumelk. Du må velge grøter som skal blandes med melk. Du kan helt sikkert få resept på melkefri mme på blå resept, da betaler du ikke neo for den. Godnatt grøten fra småfolk inneholder også melk. Vi fikk og beskjed at gutten vår var allergisk mot egg,melk, hvete og soya. Hvete og soya er en allergi som ofte slår ut sammen med egg og melkeallerien, men som de sjelden har. Ris tror jeg jeg aldri har hørt noen er allergiske for så kan ikke uttale meg (har hvert allergisk mot det meste fra 6 mnd alder selv). hipp kommer med melkefri grøt nå i høst har jeg hørt ellers utenom nestle får du kjøpt grøt på helsekost fra holle som ikke inneholder melk. Lykketil. Hvis du går inn på www.naaf.no vil du finne oppskrifter på litt av hvert uten egg og melk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå