Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Sønnen min har nettopp begynt i bhg. Å nå går alle disse tre sykdommene i bhg.. Da er vel sjansen stor for at vi får sykdom her også da..? Siden han er ny, og at han ikke har vært utsatt for særlig stor smittefare før.. Men.. det er jo greit at han får det når han er liten da..
Pølsa Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Vannkopper er jo ganske smittsomt, så det er en viss sannsynlighet for at han vil få det, men det er jo en sykdom det er greit å bli fedig med, ettersom det vanligvis går vannkoppsmitte hvert eneste år i barnehage/ skole. Brennkopper får man bare dersom man har hatt vannkopper før, såvidt jeg vet, og munn-og fotsyke er helt ufarlig. Minstemann her fikk dette tidligere i sommer, og var ikke preget av sykdom i det hele tatt - han hadde bare noen blemmer på hendene og føttene. Det er mulig den kan gi mer dramatisk forløp for alt jeg vet, men jeg ringte legen og han sa at det var bare å sende ham i barnehagen så lenge han ikke hadde feber og allmentilstanden var god. Uansett må du nok regne med noen runder med sykdom etter at han har begynt i barnehage, særlig hvis han ikke har storesøsken. Førstemann var så og si syk hele den første høsten i barnehagen, men nå er han så godt som aldri syk, kanskje 1-2 ganger i året (går i andreklasse nå). Nr. 2 og 3 har vært mer utsatt for smitte fra storebror helt fra de var født, så for dem ble ikke overgangen til barnehage så stor, men de har nå hatt noen runder de også. Minstemann fikk f.eks. vannkopper da han var bare 7 uker gammel.... Det positive er at for hver infeksjon han har, jo sterkere blir immunforsvaret hans!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå