FruBoger fødeklar Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Kjære vene, har vært sykemeldt i to måneder nå.. og fikk først nå beskjed om at jeg får ikke sykepengene mine før jeg melder meg inn i Aa-registeret/arbeidstakerregisteret.. Det er jo noe arbeidsgiver gjør fra børjan er det ikke? De trodde jeg var det.. står til og med i papirene jeg får fra NAV at arbeidsgiver er XXX, og enda så går det ikke? Da tar det jo evighet før jeg ser pengene mine da.. At det går an å være så trege med å si ifra, ihvertfall når jeg tror alt er OK og bare går å venter... De er håpløse!!!!!! Får jammen skyndte meg å sende inn permisjonspapirene, enda jeg ikke helt forstår hva jeg skal skrive her og der...
Nisand Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Det er da ikke ditt ansvar å melde deg inn i AA-reg, men din arbeidsgiver. Merkelig at de holder tilbake sykepenger som skal direkte til deg på bakgrunn av dette. Det er vanlig at de holder tilbake refusjon til arbeidgiver, men det skal ikke gå utover deg at din arbeidsgiver ikke har gjort jobben sin. Selv om du ikke er innmeldt går det fint an å utbetale sykepenger til deg på bakgrunn av organisasjonsnummer. Håper det ordner seg for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå