Gå til innhold

noen som har blitt satt igang pga plager og vondter?

to_i_magen

Anbefalte innlegg

er 38 uker til helgen. har gått med maserier og kynnere i en mnd. åpning også. klarer omtrent ikke snu meg i sengen om natten. stikker, brenner og svir. tenkte å spørre legen p kontroll i morgen om igangsetting, gruer meg, vet ikke om jeg orker avslag etter å ha gått så lenge. psyken min er på bunn. er det noen som har fått satt i gang før på liknende måte???

Fortsetter under...

Jeg ble igangsatt når jeg var 38+4 hovedsakelig pga at jeg var sliten, for kroppen var ikke klar. Kroppen kunne sikkert holdt på de små i noen uker til men det ville hodet ikke ha klart. Håpløst når man ikke får sove, ikke klarer å snu seg i sengen, vondt både her og der osv.

Tror nok du skal kunne snakke deg til å bli igangsatt, du har mange gode grunner. Og tvillingene er ju så store nå at de klarer seg fint og like gjerne kan være utenfor magen.

Lykke til i morgen!

Hallo,

jeg har samme plager vondt å sove - går knapt å snu seg for hofter og bekken og magen er utrolig stor og nesten umulig å få med seg. Har i tillegg canal carpi (vissne fingre dögnet rundt på begge hender). Litt proteiner og litt höyt blodtrykk.

Var i dag ingen livmorhals igjen, og 2-3 cm åpen pluss at hode til tv1 hadde festet seg - pluss at tv2 også hadde snudd seg igjen til hode fra forrige uke. BLIR SATT IGANG med at de tar hinnene på fredag, da er jeg 36+6:-)

Håper du også får komme igang.

Jeg bor i Trondheim, og her er det etter det jeg forstår mer eller mindre obligatorisk å sette igang i uke 38. Derfor var jeg inne til vurdering da jeg var 38+0. Veldig umoden, og de ville vente noen dager, men fikk bestemme selv at det skulle settes igang likevel. Var fryktelig sliten, og hadde ille bekkenløsning (brukte krykker). Så de hørte på meg, og satte det igang. De ble født dagen etterpå, så det tok litt tid. Riene lengre og hardere enn "vanlige" rier - men verdt å ha litt hardere fødsel enn å gå flere dager til med de to på innsiden. Fikk etterhvert epidural likevel, som dempet det mye, og selv om andremann kom med rumpa først, gikk det supert. Håper du får igangsetting snart!

Jeg ble ikke satt igang,men fikk KS i uke 36+4...og ikke fordi jeg hadde plager...Grunnen var at de skulle ta KS uansett pga tv1 i seteleie, og planen var å ta de i uke 37+ ...men jeg bodde 17 mil fra sykehuset,og skulle opp på kontroll uke 36+3..og for å slippe å reise fram og tilbake,og evt sitte med rier i 17 mil..så ble det så tidlig...ganske overraskende egentlig...men helt greit for meg...jeg var LEI og tung,men ingen plager...så syns du har alle grunner for å bli satt i gang...stå på!!

Annonse

Jeg ble satt i gang i uke 38 pga vondter og at jeg verken sov eller klarte å spise noe særlig, hadde ca 6 kg baby i magen, så var stor og klarte nesten ikke sitte, ligge eller gå, så jeg ble satt i gang.

Hadde ikke åpning så fikk piller for det hver 4 time, gikk ikke så bra med meg, så det endte i haste keisersnitt, men det var nok bare for meg.

lykke til, stå på ditt så får du det i gang

Hei! Jeg ble satt igang 36+6 og gutta kom 37+1. Ble satt igang pga kvalme og lite søvn. Så det var mine plager som var årsaken, gutta kunne sikkert blitt der til termin - men, da hadde ikke jeg vært menneske ;) Du får bare fortelle hvordan du føler det og ikke legg noe imellom. Hvilket sykehus skal du føde på? Husker jeg var inne på kontroll i uke 35 og snakket litt om å få en dato for å bli satt igang, da hadde jeg en dame som mente at jeg skulle gå til uke 40 så lenge gutta hadde det bra. Uten forvarsel rant bare tårene mine mens hun tok ul på meg, etter ul sa hun at jeg fikk komme tilbake om en uke så fikk vi se hva vi skulle gjøre ;) Ikke greit å være oversliten og hormonell.. Lykke til! Du har jo holdt ut sykt lenge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...