Gå til innhold

smokk?

irdilenji-jente-og-gutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått det til: hvor lenge må man holde på å holde smokken på plass? Føler liksom at vitsen med smokk er litt borte når man må stå og holde på smokken og ungen bare kaver og hyler like herlig. Det er kanskje noen unger som bare ikke vil ha smokk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange unger vil aldri ha smokk ja, og min baby er en av dem...

Bare brekker seg, griner og vrir seg unna.

"Hva skal jeg med smokk når jeg har pupp" har vel hun tenkt...

Grr... så dermed er jeg en vandrende smokk :-.)

Men hva gjør vi vel ikke for de søte små. Men nå er hun 6 mdn og nok er nok. Enten får hun lære smokk nå, ellers droppe vi det helt. Jeg er ihvertfall ingen smokk lenger.

Skrevet

Joda, noen unger vil bare ikke ha smok. Men samtidig er det flere ulike typer smokk, og der noen barn foretrekker en type nekter andre fullstendig å ta den varianten, så hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd noen flere varianter før jeg hadde gitt opp.

Min lille jente tok bare den aller minste MAM-smukken til å begynne med (fås på apotek, de du får i matbutikken er for store), nå tar hun NUK-smokker og er ikke begeistret for MAM-smokkene i større størrelse, og Avent spytter hun rett ut (men tar avent flaske, altså...).

Så det er fortsatt håp - til å begynne med må man bare dytte inn og holde om igjen og om igjen. Hvis det aldri blir bedre må man vel kanskje innse at slaget er tapt, men det tar en stund før de aksepterer at smoken er OK.

Skrevet

...og der klarte jeg jammen å skrive smokk på tre forskjellinge og demed to uriktige måter i samme innlegg :) Jeg mener smokk, ikke smok eller smukk! :) Går litt fort i svingene, ja...

Skrevet

Men hvis du finner en variant de liker, merker man det relativt fort da eller? Vi prøvde de fleste varianter med storesøster vet jeg. Hun begynte med smokk da hun var 6mnd hun. Da var hun så stor at hun nesten greide å putte den i munnen selv..

Jeg prøver å ikke fungere som smokk selv, men det blir jo litt hyling da..

Skrevet

Jeg tror vi brukte noen dager ihvertfall på tilvenningen selv med den smokken hun likte best, men merket at hun i alle fall hadde den inne mer enn 0,1 sekund før den for ut igjen ganske tidlig såvidt jeg husker. Men du må nok øve litt når han IKKE hyler, sånn at han får prøve uten at han er lei seg og har åpen munn, så og si.

Jeg begynte med smokk fordi hun brukte meg som smokk de første ukene og jeg ble veldig sår, så hun hadde stort sugebehov, ikke fordi hun gråt, da er det kanskje litt lettere...

Skrevet

Noen sliter veldig med smokk, noen vil IKKE ha det uansett hva en prøver.

Med første så slet vi litt, han ville gjerne ha den men han klarte ikke holde på den, suttet på den med åpen munn på en måte. Men når han var 8 mnd så plutslig skjønte han det. Da hadde vi hvert igjennom alle, det ente med en gammeldags type, kjøpt i 3 pk på meny.

Mini nå tok den på første forsøk, det var 2 natta etter fødsel, da hadde han hengt i puppen i flere timer og jeg var kjempe sår, da måtte den frem og den satt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...