Gå til innhold

Togreise med spedbarn - noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det i forhold til å ha med vogna inn på toget, er det egne plasser å sette de fra seg på?

Og sitter man i sånne egne "vogner", eller rom.. vi skal på 8t togtur, tenker det kan bli litt slitsomt for andre passasjerer dersom hun gråter non-stop.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok tog i 6 timer da mini var 2,5 mnd. Det er egen familievogn på toget, men det sitter også "vanlige" passasjerer på denne vogna. På denne vogna er det plass til ca 4 barnevogner. Du må ringe og bestille billett og si at du skal ha plass til barnevogn. Da får du sitteplass rett i nærheten av barnevognplassen. Det er også stelleplass på doen på denne vogna, men jeg må ærlig si at jeg synes stelleplassen var motbydelig. Endte med å stelle i vogna istedet..

Folk som sitter i familievogna får bare regne med at det kan bli litt hyling:-)

Jeg synes det gikk veldig bra å kjøre tog. Tror mini likte ristinga for han var mye roligere enn vanlig.

Skrevet

Tok toget da mini var ca 5mnd. Turen tok vel 4-5 timer og gikk veldig greit. Det er mange strekninger som har egen familie kupe som kan bestilles om du er ute i god tid. Ellers finnes også "familievogn", her er det ikke egne kupeer, men da vi tok toget tenkte jeg som så at de som reiser uten barn men sitter der alikevel, må tåle å høre litt skriking. Var ikke noe problem med vogn. Men det kan lønne seg å få et sete helt i enden slik at du kan sitte i nærheten av vogna. Fikk god hjelp av konduktør og medpasasjerer når vi skulle bytte (reiste aleine med mini). Og du så mye mer behagelig enn å kjørebil. I tilleg kunne jeg ha den lille på fanget så mye jeg ville når han var våken.

Skrevet

jeg har hatt med alle mine på tog som små

de siste gangene har jeg kun hatt med bilsette. da de jeg besøker har vogn jeg bruker der. og hatt det isette ved sin av meg. det er jo forskjel på toga ,men som regel er en hel togvong bergnet for familier. og det er ikke sikert at du får plass der det er plass til vogna som er i enden av tog vogna og da slippe å stå ved vogna eller gå frem og tilbake. noen tog har kupe med 4plasser og plas til vogn. ikke bry deg om barnet lager lyd det er normalt hvis noen ville ha det stilt er det egne togvogn til det.

men hvis du er usikker kan du ringe nsb høre hvor plassen din er å planlege etter det. det stelle bord på wc ,men jeg tar altig å steller på fanget i settet for jeg syners det er vemlig å stå å holle balansjen mens toge belvger seg og skifte på en baby santidlig.

har ble det mye rot bare spør hvis det er noe mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...