Taziah Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Jeg fullammer min sønn på 4 måneder, men har tenkt å begynne med velling eller tynn grøt. må jeg pumpe meg, eller er det vanlig at man bruker mme?? Syns d er så mye styr med pumpinga, får det ikke helt til.. er redd for å miste melk hvis jeg skal bruke mme... er veldig ny på dette..
Zitro Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Du kan bruke både mm og mme... Siden din er vant til kun amming så vil nok mm-velling være lettest å få i han... Har du en skikkelig pumpe da? Eller test litt med bare hånda di, kommer masse melk da også. Men om du gir ei flaske mme i døgnet nå, så tror jeg nok ikke et påvirker melkemengden din når ungen bli ammet til alle andre måltider.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Vi brukte mm i grøten lenge. Magen må jo venne seg til noe nytt når den får grøt, så ville ikke begynne med mme i tillegg. mm ineholder jo også enzymer som hjelper på fordøyelsen. Så er nok mest skånsomt for magen om du bruker mm, iallefall i en overgangsperiode ettersom babyen din ikke er vant til MME. Når det kommer til melkeproduksjonen vil den nok gå gradvis ned ettersom babyen får mer og mer fast føde. Jeg merket forskjell da jeg sluttet på pumpe til grøten (da vi gikk over til 6mnd grøt) , men vet ikke hvor vandlig det er...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå