Gå til innhold

Sår stump...

En snupp - og en knert i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har blitt så sår i baken. Vi synes nok det er verre enn hun synes selv, men likevel... Smører med Silulen for å beskytte og vasker henne forsiktig med olje og vann for å slippe å gni, og klapper henne tørr med myk klut eller mesoft og skifter bleie litt oftere, men er det noen som har noen andre tips?

Jeg går på penicillin om dagen, så avføringen hennes er nok litt surere enn ellers, så det kan jo gå seg til etter hvert, men vil jo ikke at det skal bli verre heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn var også veldig sår i stumpen. Jeg lot han ligge lenge uten bleia, tullet bare et håndkle rundt slik at det ikke skulle bli sølete. Det hjelper veldig å få lufttørket ordentlig å smøre med ei god sinksalve.. :)

Skrevet

Jeg bruker spesialkrem fra Sebamed (fås på apotek). Har brukt det på begge min barn.

Skrevet

potetmel!!! :)

hvis ikke...kjøp inotyol (tror det skriver sånn)

Skrevet

JEg har ei seks måneder gammel jente som var litt sår de første par ukene helt til mormor kom med det geniale og enkle: Vaske kun med vann og smøre med vitapan (fås kjøpt på apoteket) Etter det har hun hatt babyhud så ren og fin som babyhud kan være :o)

Vitapan er en mild og myk krem som er enkel å smøre på og trekker fort inn i huden. Husk å kjøpe å kjøpe kremtypen og ikke salvetypen.

Skrevet

Det absolutt beste: Lufting! La henne ligge bleieløs så mye som mulig. Vask med rent vann.

Potetmel er supert å pudre med når bleia må på. Er ikke stor fan av zink, bland den i såfall ut med vanlig salve. Når ingenting annet nytter er Inotyol (reseptfritt) knallbra :) Smør et passe tykt lag før leggetid på kvelden, vips så er hun fin på morgenen. Det er bra med lufting noen timer i forveien for å tørke ut litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...