Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 hei jenter! Jeg hadde styrtfødsel med nr to. Rakk ikke å komme til sykehuset, så jeg måtte føde i en ambulanse. Det var en skremmende opplevelse. Har lite lyst å oppleve det igjen. Jeg gruer med veldig til min tredje fødsel. Har over 1 time til sykehuset. så sjansen er stor for at jeg ikke rekker sykehuset denne gangen heller. Kan jeg be om igangsetting? Eller er ikke dette noen grunn til å bli satt igang? Hva ville dere ha gjort dere som har opplevd styrtfødsler? Hadde håpet på at den tredje ville ha brukt litt lengre tid, så jeg rakk sykehuset ihvertfall. Mange som sier at jeg bare er heldig som føder så fort, men jeg syntes det er veldig skummelt. Er så redd for at det skal skje noe gærent. Hilsen ei som er "skremt"
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Hei:) kjenner meg så godt igjen i det du skriver. min siste fødsel gikk veldig fort, rakk til sykehuset da, men var inne kort tid før tulla var ute. Jeg har også en time kjøring til sykehuset som du, er å liveredd for at jeg ikke skal rekke fram eller at jeg føder hjemme på badet... Har lest om ei som var satt igang to uker før termin pågrunn av styrtfødsler, for å sikkre at hun fødte på sykehuset. Men hun hadde visst født alle barna sine flere uker før termin, så det var vel derfor de satt to uker før. Hadde jeg vært deg ville jeg snakka med jordmor, kanskje du kunne fått planlagt fødselen din, igangsatt, for å sikre at du var på sykehus. Syntes du er tøff som tør å føde, jeg venter nr 4 i feb å er så liveredd for å føde at jeg vet ikke om jeg klarer å gjennomføre det. dette på grunn av skrekken for å føde for fort. syngtes det var grusomt at det gikk så fort, hadde en stor rie å så kom tulla. dette skrmte vette av meg, klarte liksom ikke takle riene. ble redd jeg skulle miste kontrollen. egentlig er vi jo heldige som slipper å ligge i dagesvis med rier, men men. jordmora mi sa at når man føder så fort har man en kropp som føder lett. skulle heller hatt en kropp som føder passelig lett, så kanskje det gikk litt lenger tid. masse lykke til.
Sånn kan det gå Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Jeg er av dem som synes kjappe fødsler er supert, men etter å ha stresset av gårde og akkurat rukket fram til sykehus med nr. 2, 3 og 4 valgte jeg å rett og slett bli hjemme med de 4 siste. Det ble mine aller beste fødsler. Ro og fred hjemme i min egen stue. :-)
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Jeg har blitt tilbudt igangsetting på termindagen pga styrfødsel forrige gang. Har 45 min kjøring til sykehuset. Fra 4 cm til han var ute gikk det 1 time. greitt nok det gikk bra forrige gang,men er litt nervøs ifht om jeg har like god tid neste gang. Så det blir ikke overtid på meg denne gangen hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå