Gå til innhold

Tulla våkner mer on mettene nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 3,5 mnd og har fra første dag sovet rundt eller vært oppe en gang for natta..Men nå pluttselig så våkner hun både 2 og 3 ganger for natten..sukk..Øker hun nå eller trenger hun mer mat?evt nan? Føler jeg har godt med melk i puppene på kveld altså:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med det samme som deg. Jr sov nesten hele natten med mat kun 1 gang, men nå er det 3 ganger pr natt. Jeg har prøvd med nan på kvelden også, men dt har ikke hjulpet her i huset.

Dette sliter på meg nå ettersom jeg ikke får så mye søvn lenger. Jeg skal høre med helsesøster etterpå da jeg skal en tur til henne.

Skrevet

Hvor gammel er h*n?

Skrevet

Ja gjerne det. Men skal jeg begynne med nan eller rett på tynn grøt på kvelden?

Skrevet

Søvnmønsteret på natta har endret seg mye her i huset også. Ville ha ventet noen uker og sett litt ann. (2-3 ganger per natt er egentlig ikke mye, men for deg som er vant til å sove godt føles det nok sån..)

Om ikke det går over ville jeg nok vurdert å prøve litt grøt. Men som det har blit sagt så mange ganger før, så hjelper ikke grøten på nattesøvnen hos alle. Da vi innførte grøt da poden vat 4mnd ble nattamming redusert fra hver 2.-3. time til 1-3 ganger da vi innførte grøt. (dvs han spiste 1-3 ganger fra han la seg i 19.30 tiden til han stod opp i 6-tiden, innimellom sov han helt gjennom)

Skrevet

Min ble også mer urolig om natten i 4mnds alder. Jeg ar fått forklart at det kan være flere grunner til dette, både at de blir eldre og trenger mer mat (da hjelper det når man begynner med grøt, som regel), at de kan begynne å få tenner (selv om det kan være litt tidlig) men også faktisk at de når et nytt "mentalt stadium" på en måte, der de får flere inntrykk som skal bearbeides osv, og da sover de dårligere om natten og vil ha oftere mat.

Poenget er at dette er en fase for de aller fleste. Varer vissnok en stund, men går trolig over - og i mellomtiden er det vel bare å holde t og tenke på alle de som må opp og amme hver eneste time om natten og være glad for at det i alle fall ikke er SÅ ille med deg :)

Skrevet

uff ja jeg mener ikke å klage-har hatt det altfor godt igrunn:-)) Jeg får vel se det litt ann da siden det er ganske normalt i denne perioden...og jeg føler jeg har godt med melk etter at snuppa er ferdig å spise for kvelden:-) tusen takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...