Gå til innhold

"Menssmerter" i korsrygg/ mage?

Anbefalte innlegg

Har fra første stund hatt vedvarende, men ikke spesielt plagsomme, smerter nederst i magen og i korsryggen. (Trodde jo først det var PMS, før jeg oppdaget at jeg var gravid.) Merker det først og fremst når jeg legger meg og når jeg står opp. En sjelden gang kan jeg også få ganske smertefulle stikk, men det har blitt mindre av det den siste uka. I går tok jeg en mage/rygg styrketime og kjente igjen ubehaget når vi skulle aktivere stempelet/ de nederste magemusklene. Er det noen andre som har det slik, eller som vet hvorfor det skjer? Har et par venninner som hadde bekkenløsning i svangerskapene sine, men jeg fikk inntrykk av at det var mye mer smertefullt. Jeg bare i uke 8 nå.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138603269-menssmerter-i-korsrygg-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gså hatt det slik. Da jeg spurte legen om det sa hun at det var helt normalt. "Stikkene" forklarte hun med at de mekanismene som holder livmoren på plass blir strukket og forberedt på å tøye seg når livmoren flytter seg oppover. "menssmertene" i magen og korsryggen er bare ubehag en merker etter hvert som livmoren utvider seg. Den vokser jo hele tiden og trenger mer plass og da presser det litt på eggstokker og korsrygg etc. Altså helt normalt. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...