Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 3. september 2008 #1 Skrevet 3. september 2008 Noen som har noen tips til meg for hvordan jeg skal få snuppa mi til og ta smokk?? Har prøvd og gi henne smokk, men hun spytter den bare ut igjen.. Men hun har ett enormt sugebehov, og har funnet ut at hånda er fin og suge på, men oppdaget i går at hun suger så fælt at hun får sugemerker på hånda, så derfor tror jeg kanskje det er best med smokk til henne.... Noen som har råd til meg???
ZZzZzzZ Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 mitt tips er bare og prøve,prøve og atter prøve....(vet ikke hvor lenge du har prøvd men) tok 4 mnd før sønnen min tok smokken,bare spytta ut han også...jeg prøvde alle mulige typer,nå bruker han mam silikon...
gulda Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Ikke noe annet råd enn å prøve og prøve, egentlig.. For noen tar det litt tid før de mestrer smokken. Har venner som slet noen uker, men nå går det fint. Håper andre har bedre tips, men du får prøve å være tålmodig..
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 3. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2008 Takk for svar... Men er det noen som vet hvor man får tak i runde smokker??? Har lett etter det, for hu tar jo flaske utolig lett, så kanskje hun hadde tatt smokk å hvis den var lik flskesmokken...
En snupp - og en knert i magen Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Jeg la jenta her i byssestilling i armkroken mens hun var litt sutrete og dyttet inn smokken - det funket. Men ikke etter å ha prøvd flere typer og flere ganger. Endte opp med Mam silikon (ikke prøvd de i latex).
Nettemor80 Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Hei :-) trøst sine smokker er runde. jeg får tak i mine hos www.akgrieg.no vet noen butikker også skal ha de, men vet ikke hvem..... tulla mi er veldig glad i disse i alle fall. Lykke til :-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Nå tok Jonas den fint i starten, men så var det litt stopp igjen. Satt bare i 2-3 sekund før den fallt ut. Det jeg gjorde var at når jeg f.eks ammet han eller ga flaske og den var tom hadde jeg smokken klar og puttet den inn rett etterpå.....
Guttemamma75 Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 Nuk smokk var løsningen for oss.. Den ligner litt på de "gammeldagse" smokkene.. Hadde prøvd flere typer før (mam, avent ++) men han spyttet de rett ut igjen - nuk smokken satt derimot som et skudd på første forsøk!!
snart mor til 3 Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 vi gikk med ungen på underarmen..hun lå på magen med hodet inn mot albuen hvis du skjønner?? bærte ungen med ene hånden og holdt smokken på plass med den andre..da lærte ho å like den godt har fortsatt ikke heeelt taket på den,men det kommer seg nok etter hvert vil jeg tro
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 3. september 2008 #10 Skrevet 3. september 2008 ..eller du kan ha litt malt på smokken, det pleier de å like
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 3. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. september 2008 Tusen takk for svar, da får vi bare prøve, har nå bestilt Trøst smokker, så da får vi se... Hvor kan man få tak i Nuk smokker da??
Guttemamma75 Skrevet 3. september 2008 #12 Skrevet 3. september 2008 Jeg har kjøpt nuk smukker både på reflex og barnas hus...
Dina1 Skrevet 3. september 2008 #13 Skrevet 3. september 2008 Her funka åsså NUK smokka, og bare den!! Det va glede i huset når han endelig tok den, da va han tre mnd - hadde prøvd alle typa, trur vi har 30 smokke som ikke blir brukt her. Men når han vente seg til smokk, så kan han no prøve litt forksjellig, men det e tydelig at det e NuK som e favoritten. Å det skjønne eg jo, e mye mykere enn feks de nymotens silikonsmokken, syns dem e så hard....
ani84 Skrevet 3. september 2008 #14 Skrevet 3. september 2008 Sønnen vår tok heller ikke smokk i begynnelsen. Vi fortsatte å prøve,men han ville liksom ikke ta de smokkene vi hadde. Vi kjøpte etterhvert to smokker i Sverige på Nordby, de var lange og runde! De satt godt i munnen hans,så her var det de korte flate som var grunnen til at han ikke tok.. Nå bruker han hvem som helst. Han er 3 måneder! Så hvis du bor i nærheten av Sverige,så har de iallefall der:)
Sjokoladebanan Skrevet 3. september 2008 #15 Skrevet 3. september 2008 har det samme problemet som deg. har nuk sine jeg da, men han er ikke spesiellt glad i smukk.. han griner bare på nesen, brekker seg og spytter den ut... kun noen f ganger han godtar den, så nå har jeg bestillt et par pakker av disse trøst smukkene, så får vi se om han liker disse bedre... du får ha lykke til med prøvingen du også :-)
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 4. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 4. september 2008 Takk for alle svar... Må bare prøve noe, for hun klarer ikke helt og få tommelen inn i munnen enda, og hvis det går for lang tid før hun klarer det, så blir hun helt desperat............. Lykke til til dere andre som sliter med det å
Trulte76 Skrevet 4. september 2008 #17 Skrevet 4. september 2008 Min er heller ikke så glad i smukk, men har tatt den noen ganger, men spytter den som regel ut etter ei lita stund. Ellers blir han irritert. Men han har et stort sugebehov, så her går det utover puppene mine ja :S Han er bare 16 dager gammel da. Men hva er trøst smukk, og hvor får jeg bestilt det? Så det var nevn her.
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 4. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 4. september 2008 Trøst smokken får du bestilt på www.akgrieg.no, vet ikke om de funker selv, men har nå ihvertfall bestilt noen jeg da....
Nordhagenjentene :) Skrevet 4. september 2008 #19 Skrevet 4. september 2008 Vi dyttet smokken inn rett etter hun var ferdig med en flaske, og siden har hun tatt den. (lirke en ut, lirke en annen inn ;P) Nuk sine fungerte best i starten, men nå er det mam og avent sine hun liker best. Vi får kjøpt nuk på lekebutikken...
gullegget Skrevet 4. september 2008 #20 Skrevet 4. september 2008 Mange apotek har trøst sine smokker. Nuk fås på de fleste baby butikker. Jeg legger en gas klut inntil ansiktet, da koser han seg mere med smokken. Jeg tror du bare må putte inn smokken om og om igjen. Lage ett behov. Sønnen min er nå litt over 2 mnd og er ikke så masete etter puppen lenger og kan ta smokken litt. Første min tok ikke smokk, jeg ser nå at jeg ikke ga han smokken ofte nok. Lagde ikke behov for den. Høres forferdelig ut, men nummer to begynte sent med smokk, men det var så utrolig godt å kunne gi han den!! Når man var i butikken, i bilen, spiste. For mine mm barn har det ikke hvert rutiner i spisingen på.
Fornøyd_3barnsmamma ;) Skrevet 4. september 2008 #21 Skrevet 4. september 2008 Runde smokker får du på cubus. Vi bruker bibi og avent. Kanskje avent sine funker siden dere gir flaske?
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 5. september 2008 Forfatter #22 Skrevet 5. september 2008 Da tar snuppa mi smokk:):) Var inne og bestilte Trøst smokk på www.akgrieg.no, og fikk de dagen etter at jeg bestilte de, rask levering:) Og nå koser hun seg med smokken sin gitt:) Tusen takk for kjempegode råd:) Kanskje hun slipper og få sugemerker på hånda si nå
Trulte76 Skrevet 5. september 2008 #23 Skrevet 5. september 2008 å så bra har bestilt jeg også, og håper min lille gutt vil ta de. Han tar smukken bare sånn av og til, men så spytter han den ut etter en liten stund. Vil heller ha puppen han :S Men kan ikke henge i puppen hele tiden heller.
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 5. september 2008 Forfatter #24 Skrevet 5. september 2008 Nei, var det jeg fant ut å I sta når hun lå og sov, og jeg sto midt i helgevasken, så våknet hun i litt, og da var det bare og gi henne smokken, og da sovnet hun igjen, og det var godt, for da ble jeg ferdig med det jeg drev med:)
Nettemor80 Skrevet 5. september 2008 #25 Skrevet 5. september 2008 Så bra :-) Har akkurat fått en ny ladning her med rosa hjerter i dag. Var tomme for rosa sist så da fikk snuppa hvite. Ha en fin helg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå