Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 32. Da jeg var i uke 30 trodde jeg at slimproppen hadde gått, så jeg måtte ta meg en tur til føden. Der tok de en prøve av det fuktige som kom ut, og den viste at det bare var utflod. (litt mye av det, hehe)

Men de tok også ultralyd, og fant ut at livmorhalsen var for kort. 2,2 cm var visst for lite når man var i uke 30. Derfor ble jeg 100% sykemeldt.

Legen sa at jeg kunne bevege meg og gå turer, bare ikke løfte tungt og jobbe, for da kunne jeg risikere å føde for tidlig.

Er det noen som kan noe om dette? Kan livmorhalsen min bli passe stor i forhold til hvor langt jeg er på vei? Kan det jevne seg ut på en måte?

Er det stor sjanse for at jeg føde før termin??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fredag den 22.08 fikk jeg den samme beskjeden som deg. Var da 35+1 uker på vei. Mandag 25.08 ble jeg mamma for første gang.

Ikke for å skremme deg! Men det lønner seg å gjøre som legen sier! Ta det mest mulig med ro! Kan jo nevne at i mitt tilfelle så var jeg fra før av sykemeldt pga masserier, vonde kynnere og nedpress, så her var jo faren for for tidlig fødsel allerede der!

I tillegg gikk fødselen min uhyre fort! Riene begynte kl 11.30 på formiddagen, og kl 14.40 ble hun født.

Kjenn godt etter på kroppen din. Får du mye kynnere, så gjør du for mye! Det er fult mulig å gå til termin med for kort livmorhals:)

MEN MAN MÅ TA DET ROLIG!

Skrevet

Jeg har ikke hatt noen kynnere siden jeg ble sykemeldt!

Høres kanskje dristig ut, men jeg går på sats og trener litt.

Gjør meg veldig godt. Tror jeg skal fortsette med det, og heller kutte det ut om jeg skulle få kynnere igjen. (har ikke hatt så mye kynnere)

Men hvor kort var livmorhalsen din?

Skrevet

den var like kort som din. Kan nevne at jeg jobber som personlig trener, og jeg ville ikke anbefale deg å trene nå! men det er jo helt klart ditt eget valg! Jeg kuttet ut all trening 5uker før jeg fødte, gikk bare noen gode turer når jeg følte meg tung og daff i kroppen, eller syntes jeg manglet energi!

Skrevet

Jeg var hos fastlegenlegen min i går med dette.

Hun sjekket ikke hvor lang den var nå.

Men hun sa at jeg kunne sykle og gå, men ikke gå i trapper og driver med aktiviteter som gjør at babyens hode dunker ned mot livmorhalsen med stor fallhøyde og fart. Feks step, airobic, jogging, løping, osv. Mageøvelser var heller ikke bra.

Jeg har tenkt til å gå på spinning og ta det i et litt roligere tempo, og unngå og stå og sykle. Men seff må man lytte til kroppen, og kommer det rier og sterke kynnere, så må jeg bare hvile, hvile, hvile...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...