Gå til innhold

Kan dette være astma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som strax blir fire mnd og han har hosta litt på kvelden/natta i ca en mnd. Hoster bare tre-fire ganger i døgnet, men alltid på kvelden etter han er sovna. Surkler av og til litt i brystet, men er ikke tett og det piper heller ikke. Men hostinga har en sånn "hul" lyd, nesten som ved falsk krupp.

Noen som vet hvor tidlig man kan merke symptomer ved astma?

Det skal sies at alle i familien har vært forkjøla den siste uka- inkludert minsten, men liker ikke "lyden" på hostinga..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tulla mi var også litt "hostete" en stund. var hos legen med henne, og fikk beskjed om at det ikke kunne påvises eller testes for astma/allergi før de er 2 år...

Skrevet

Akkurat slik hoste har min 4 mnd gamle gutt også, krupplyd. Litt snørrete, mem ellers i normal form. Vet storebror hostet på han, og at det var etter det det kom. Men tenkte å få en lege til å lytte på han, da vi skal til syden om litt over en uke...

Skrevet

Min datter fikk diagnosen astma da ho var ca 4 mnd. Var hos spesialist. Ho hosta en del, surkla og hadde masse slim som ho kasta opp. Hadde ikke den karakteristiske pipingen, fordi ho har stum astma.

Ho er nå 17 år, og har vokst fra seg astmaen.

Hvis du bor i Oslo-omerådet anbefaler jeg deg å få en henvisning til Dr. Sandnes som er spesialist i astma og allergi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...