Gå til innhold

blodfortynnende sprøyte før ks.....

Anbefalte innlegg

jeg skal ha planlagt ks 12/9 åh fikk papirene fra sykehuset i dag. jeg har veldi sprøyteskrekk... trodde det man måtte var blodprøve dagen før, og veneflon å spinal før ks`et, men i papirene sto det; du får en blodfortynnende sprøyte kvelden før(klexane).

det jeg lurer på er: dere som har hatt planlagt ks, måtte der ha denne sprøyten?? eller kan man få noen tabeletter eller slippe den?

huff er så redd får stikk åh sprøyter så ha ikke lyst på flere enn jeg absolutt MÅ ha....

Fortsetter under...

Jeg hadde ks nå 20 aug, men fikk ingen sprøyter dagen før. Men blodfortynnende sprøyte får du hver morgen i 3-4 dager etter ks. Men du kjenner ingenting til den, snu deg bare bort, og vips er du ferdig.. Det går så fint, lykke til...

Sorry å måtte si dette, men her har du INGEN valg. De sprøytene er veldig viktig for å unngå blodpropp! De MÅ man ta. Jeg fikk en dagen før, 1 før ks, og en del i 2 dager etter ks. Det er fort gjort, liten sprøyte, kjente nesten ingen ting.

Disse sprøytene må nok tas, ja. Det er heldigvis ganske små og tynne nåler, og de settes ofte i magen.

Jeg har en økt risiko for blodpropp (for å gjøre historien kort), og pga det måtte jeg ta slike sprøyter hver dag på meg selv i et halvt år gjennom svangerskapet! Og jeg hater også sprøyter.. Sukk :) Kanskje det kan være en trøst at du slipper unna med bare noen få.. hehe. ;)

Lykke til!!!!

Annonse

Jeg hadde hastesnitt sist, så aner ingenting om i forkant. Men jeg tok sprøyten hver dag jeg var på sykehuset etter. Det svidde veldig med en gang de stakk (hun som gjorde det, sa det var som et vepsestikk), men var mest sånn at jeg hadde lyst å klø. Men det var fort over. Jeg har selv sprøyteskrekk, men det gikk fint. Og ja, det er i magen de stikker. Og som noen andre sa, det er kjempeviktig å ta de - for å unngå blodpropp!

Hehe, det gikk greit etter hvert, det er utrolig hva man kan venne seg til.. Men de første sprøytene var ekle å ta. Og så svir de litt. Og magen så jo ikke ut etter hvert, med massevis av små blåmerker. Man klyper ut en god dæsj av mageskinnet og setter sprøyta i "flesket". Så man stikker ikke sprøyta loddrett inn i magen, slik jeg trodde først.. :)

Uansett, lykke til - heldigvis for deg er det jo noen som setter sprøyta, så du får snu deg vekk og håpe på det beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...