Monica med 2 hærlige prinsesse Skrevet 2. september 2008 #1 Del Skrevet 2. september 2008 Gullungen har mest sansynlig fått glutenallergi.. Vi skal til legekontroll og ultralyd for å få det bekreftet, men alle tegnene viser at hun har det. Når hun spiser mat med gluten i, får hun diarè i flere dager. Før vi fant ut at det kunne være glutenallergi og fikk skiftet mat, skiftet vi 96 bleier på èn uke! (Bæsjebleier vel og merke). Hun sov ikke på natten og vi måtte opp med henne ca.3-4 ganger i løpet av natten. Dette gikk virkelig utover energien til både mor og far og vi var helt utslitt. Derfor dro vi på helsestasjonen og fikk også time med helsesøster, som mente at dette kunne være klare tegn på en matallergi.. Det ligger desverre i familien, så vi var redde for at hun ville arve det. Da det ligger på både min og min samboers side. Det kjipe er det at både jeg og min samboer er kokker og det hadde vært så kjekt å la henne få smake på alt som vi lager:) Men nå etter at vi har skiftet til glutenfri mat er alt myye bedre! Hun spiser godt, har normal avføring og følger kurven sin igjen. I tillegg sover hun hele natten gjennom og er inne i en virkelig god periode med at hun tar lurene sine på fast klokkeslett hver dag! Vi har tenkt å lage glutenfri mat til henne selv, men i dag var vi å kiket på life butikkene, men de selgte det ikke lenger, da det var så lite etterspurt og solgte dårlig. Er det noen andre som vet hvor man kan få tak i glutenfri mat?? Foreløpig kjøper vi sann barnemat på glass som er glutenfritt, men det er veldig begrenset hva de har, så er redd for at lille gullet vårt skal bli matlei. Hun viser allerede tegn til at hun er lei av grøten sin:( Mvh Monica og Andrea Madeleine gullet:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138602517-glutenallergiintolleranseslitt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
gulda Skrevet 4. september 2008 #2 Del Skrevet 4. september 2008 Huff, var da kjedelig! Her har bl.a. pappan cøliaki, så litt spent på om det kommer til å gi utslag på lillegutt her også etterhvert. Der har vært gjennom en tøff periode! Så tross den kjipe nyheten, så var det jo godt at dere fant ut av det. Jeg vet ikke om glutenfi barnemat, desverre. Men prinsessa kan kanksje begynne å spise mer "vanlig" mat nå? Det er selvfølgelig mye mer jobbmen kan jo lage en del glutenfritt selv? Lykke til! Håper dere finner noen gode løsninger som dere alle kan leve greit med. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138602517-glutenallergiintolleranseslitt-langt/#findComment-138613831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss_s Skrevet 15. september 2008 #3 Del Skrevet 15. september 2008 hei.. følger med deg, er tungt når de ikke tåler noe særlig.... jeg har og en gutt som nesten ikke tåler noe, han har melk,egg og nøtte alergi,han spiste en grøt for litt siden som bare inneholdt spor av melk, da ente det med at når han da etterpå skulle få pupp klarte han ikke å svelge eller nesten ikke puste så jeg måtte full fart til spesialisten (tar 40 min å kjøre) for å få hjelp, der fikk han noe som fikk hevelsen ned i halsen sånn at han kunne puste skikkelig..stakkar på vei hjem bare satt han i forsetet og kikket rart og helt utslitt på meg hele veien hjem og ville bare kose resten av dagen... fikk heldigvis noen dråper jeg kunne bruke neste gang hvis det skulle skje igjen(håper ikke det,for var ekkel opplevelse for mor) så her må det ikke innholde noe spor av noenting av det han ikke tåler..veldig tungvindt..men han er glad i mat selv om det foreløpig er veldig lite variert,men må bare lære meg og lage mat som ikke innholder noe av det..men ellers er han en veldig veldig glad gutt, smiler så og si hele tiden og er fornøyd...=)=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138602517-glutenallergiintolleranseslitt-langt/#findComment-138696422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå