bamsemumsa m/3åring+spire Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Hvis alle skriver på de barnesangene man kan, bare tittel, kan vi kanskje hjelpe hverandre litt til å huske flere. Hvis man ikke er sikker på tittelen kan man skrive ca det man tror tittelen er... Kopier og lim inn, så blir det en hel liste tilslutt. Begynner med noen jeg kommer på nå. -Bjørnen sover -bukkene bruse -lisa gikk til skolen -kjære gud -lille XXX er så pen, når h*n går på skolen -lille flyndreflat -høyt oppå fjellet -trollmor -alle killebukkene -kveldsang for laffen -lillebrors vise -bolla pinnsvin -hompetitten -teddybjørnens vise -so ro lille mann -nå er det natt -twinkle twinkle -6 små ender -mikkel rev -ned bak jord og stein og grus -se nå snør det, ja det gjør det -ro ro til fiskekjær -ro ro ro din båt -byssan lull -jeg har ei tulle med øyne blå -fløy en liten blåfugl -nøtteliten
mini nr to på vei Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Jeg har også en treåring... og han ber meg stadig om å synge sanger jeg ikke kan! Idag fant jeg en bok som heter "musikkbarnehage". Det er tekst og noter til ca 30 sanger + en cd med alle sangene på! Det er barn som er med å synge på cden. Veldig bra!!! Mange gøye sanger. Gode gamle sanger og en del nye! Vedig trøtt nå..så kommer ikke på noen sanger å legge til listen
bamsemumsa m/3åring+spire Skrevet 3. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2008 Ingen som vil bidra til en liste?
ipeggy Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Kommer bare på én sang i farten, som du ikke har med på listen: Fola, fola Blakken
babyblomsten Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Bjørnen sover -bukkene bruse -lisa gikk til skolen -kjære gud -lille XXX er så pen, når h*n går på skolen -lille flyndreflat -høyt oppå fjellet -trollmor -alle killebukkene -kveldsang for laffen -lillebrors vise -bolla pinnsvin -hompetitten -teddybjørnens vise -so ro lille mann -nå er det natt -twinkle twinkle -6 små ender -mikkel rev -ned bak jord og stein og grus -se nå snør det, ja det gjør det -ro ro til fiskekjær -ro ro ro din båt -byssan lull -jeg har ei tulle med øyne blå -fløy en liten blåfugl -nøtteliten - fola fola blakken - En tiger er for diger - Med krøllet hale - her sitter vi å ror - hvem er konge i jungelen - nå skinner sola i vindus karmen - jeg vil male dagen rød, blå, grønn gul - tutt tutt sier pappas bil - hundre hunder - Indianervise - bro bro brille - har du hørt historien om de tre små fisk - petter slår med en hammer - lille petter edderkopp -
babyblomsten Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Bjørnen sover -bukkene bruse -lisa gikk til skolen -kjære gud -lille XXX er så pen, når h*n går på skolen -lille flyndreflat -høyt oppå fjellet -trollmor -alle killebukkene -kveldsang for laffen -lillebrors vise -bolla pinnsvin -hompetitten -teddybjørnens vise -so ro lille mann -nå er det natt -twinkle twinkle -6 små ender -mikkel rev -ned bak jord og stein og grus -se nå snør det, ja det gjør det -ro ro til fiskekjær -ro ro ro din båt -byssan lull -jeg har ei tulle med øyne blå -fløy en liten blåfugl -nøtteliten - fola fola blakken - En tiger er for diger - Med krøllet hale - her sitter vi å ror - hvem er konge i jungelen - nå skinner sola i vindus karmen - jeg vil male dagen rød, blå, grønn gul - tutt tutt sier pappas bil - hundre hunder - Indianervise - bro bro brille - har du hørt historien om de tre små fisk - petter slår med en hammer - lille petter edderkopp - Har du sett elefanter gå på tå - hav å himmel kinn mot kinn - det sto en liten løvetann
bamsemumsa m/3åring+spire Skrevet 3. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2008 Sv: BARNESANG-LISTE NYTT 22:26 3.09.2008 Bjørnen sover -bukkene bruse -lisa gikk til skolen -kjære gud -lille XXX er så pen, når h*n går på skolen -lille flyndreflat -høyt oppå fjellet -trollmor -alle killebukkene -kveldsang for laffen -lillebrors vise -bolla pinnsvin -hompetitten -teddybjørnens vise -so ro lille mann -nå er det natt -twinkle twinkle -6 små ender -mikkel rev -ned bak jord og stein og grus -se nå snør det, ja det gjør det -ro ro til fiskekjær -ro ro ro din båt -byssan lull -jeg har ei tulle med øyne blå -fløy en liten blåfugl -nøtteliten - fola fola blakken - En tiger er for diger - Med krøllet hale - her sitter vi å ror - hvem er konge i jungelen - nå skinner sola i vindus karmen - jeg vil male dagen rød, blå, grønn gul - tutt tutt sier pappas bil - hundre hunder - Indianervise - bro bro brille - har du hørt historien om de tre små fisk - petter slår med en hammer - lille petter edderkopp - Har du sett elefanter gå på tå - hav å himmel kinn mot kinn - det sto en liten løvetann - en elefant kom masjerende - så rart å være edderkopp - hilken dag er det i dag? - mandag, tirsdag, klapp, klapp, klapp - tommeltott, tommeltott, hvor er du? - for her er nok å gjøre for tommeltott og.... - se min kjole - tommel møter tommel, pek møter pek... - Det bor et troll i senja
babyblomsten Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 Bjørnen sover -bukkene bruse -lisa gikk til skolen -kjære gud -lille XXX er så pen, når h*n går på skolen -lille flyndreflat -høyt oppå fjellet -trollmor -alle killebukkene -kveldsang for laffen -lillebrors vise -bolla pinnsvin -hompetitten -teddybjørnens vise -so ro lille mann -nå er det natt -twinkle twinkle -6 små ender -mikkel rev -ned bak jord og stein og grus -se nå snør det, ja det gjør det -ro ro til fiskekjær -ro ro ro din båt -byssan lull -jeg har ei tulle med øyne blå -fløy en liten blåfugl -nøtteliten - fola fola blakken - En tiger er for diger - Med krøllet hale - her sitter vi å ror - hvem er konge i jungelen - nå skinner sola i vindus karmen - jeg vil male dagen rød, blå, grønn gul - tutt tutt sier pappas bil - hundre hunder - Indianervise - bro bro brille - har du hørt historien om de tre små fisk - petter slår med en hammer - lille petter edderkopp - Har du sett elefanter gå på tå - hav å himmel kinn mot kinn - det sto en liten løvetann - en elefant kom masjerende - så rart å være edderkopp - hilken dag er det i dag? - mandag, tirsdag, klapp, klapp, klapp - tommeltott, tommeltott, hvor er du? - for her er nok å gjøre for tommeltott og.... - se min kjole - tommel møter tommel, pek møter pek... - Det bor et troll i senja - titten tei - blomster små, gule blå
ønske ønske Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 Bjørnen sover -bukkene bruse -lisa gikk til skolen -kjære gud -lille XXX er så pen, når h*n går på skolen -lille flyndreflat -høyt oppå fjellet -trollmor -alle killebukkene -kveldsang for laffen -lillebrors vise -bolla pinnsvin -hompetitten -teddybjørnens vise -so ro lille mann -nå er det natt -twinkle twinkle -6 små ender -mikkel rev -ned bak jord og stein og grus -se nå snør det, ja det gjør det -ro ro til fiskekjær -ro ro ro din båt -byssan lull -jeg har ei tulle med øyne blå -fløy en liten blåfugl -nøtteliten - fola fola blakken - En tiger er for diger - Med krøllet hale - her sitter vi å ror - hvem er konge i jungelen - nå skinner sola i vindus karmen - jeg vil male dagen rød, blå, grønn gul - tutt tutt sier pappas bil - hundre hunder - Indianervise - bro bro brille - har du hørt historien om de tre små fisk - petter slår med en hammer - lille petter edderkopp - Har du sett elefanter gå på tå - hav å himmel kinn mot kinn - det sto en liten løvetann - en elefant kom masjerende - så rart å være edderkopp - hilken dag er det i dag? - mandag, tirsdag, klapp, klapp, klapp - tommeltott, tommeltott, hvor er du? - for her er nok å gjøre for tommeltott og.... - se min kjole - tommel møter tommel, pek møter pek... - Det bor et troll i senja - titten tei - blomster små, gule blå - m,æ sa en liten grønn frosk en gang - kjenner du madam hansen - i ett hus ved skogens slutt - her kommer en familie på fem - bæ bæ lille lam - hvem kan si hva dagen heter - katten alexander - vennesangen (du har noe ingen andre har, ingen er som deg, du kan noe, har litt av hvert å lære meg. Glad for at jeg møtte deg.. Jeg er glad for at du lever...) FIN:) - det snør og snør du - det snør og snør titteli bom - nede hos oss i hagen - hysj kan du høre - lurvelegg - du har to øyne som du kan se med - dyrevisa
babyblomsten Skrevet 5. september 2008 #10 Skrevet 5. september 2008 Bjørnen sover -bukkene bruse -lisa gikk til skolen -kjære gud -lille XXX er så pen, når h*n går på skolen -lille flyndreflat -høyt oppå fjellet -trollmor -alle killebukkene -kveldsang for laffen -lillebrors vise -bolla pinnsvin -hompetitten -teddybjørnens vise -so ro lille mann -nå er det natt -twinkle twinkle -6 små ender -mikkel rev -ned bak jord og stein og grus -se nå snør det, ja det gjør det -ro ro til fiskekjær -ro ro ro din båt -byssan lull -jeg har ei tulle med øyne blå -fløy en liten blåfugl -nøtteliten - fola fola blakken - En tiger er for diger - Med krøllet hale - her sitter vi å ror - hvem er konge i jungelen - nå skinner sola i vindus karmen - jeg vil male dagen rød, blå, grønn gul - tutt tutt sier pappas bil - hundre hunder - Indianervise - bro bro brille - har du hørt historien om de tre små fisk - petter slår med en hammer - lille petter edderkopp - Har du sett elefanter gå på tå - hav å himmel kinn mot kinn - det sto en liten løvetann - en elefant kom masjerende - så rart å være edderkopp - hilken dag er det i dag? - mandag, tirsdag, klapp, klapp, klapp - tommeltott, tommeltott, hvor er du? - for her er nok å gjøre for tommeltott og.... - se min kjole - tommel møter tommel, pek møter pek... - Det bor et troll i senja - titten tei - blomster små, gule blå - m,æ sa en liten grønn frosk en gang - kjenner du madam hansen - i ett hus ved skogens slutt - her kommer en familie på fem - bæ bæ lille lam - hvem kan si hva dagen heter - katten alexander - vennesangen (du har noe ingen andre har, ingen er som deg, du kan noe, har litt av hvert å lære meg. Glad for at jeg møtte deg.. Jeg er glad for at du lever...) FIN:) - det snør og snør du - det snør og snør titteli bom - nede hos oss i hagen - hysj kan du høre - lurvelegg - du har to øyne som du kan se med - dyrevisa - Jeg er en liten spurvelurv - Jeg er en liten undulat - jeg folder mine hender små - klatremus vise : politimester bastian - sofies sang - jeg er pinky - grønnsaks sang - vi lister oss så stillt på tå - jeg vet en deilig have - gubba noa - amandus var en dokkemann - alle fugler - bamses fødselsdag - i love you (skimme ma ring) - du og jeg og vi to - du og jeg og dompappen - en vott er grønn - vi skal tenne våre lykter når det mørkner - så rart å være flaggermus - jeg vil bygge meg en gård - indigo indigo - tuppen og lillemor - lillebrors vise - måne og sol - ut i vår hage -
Pappalille Skrevet 5. september 2008 #12 Skrevet 5. september 2008 Ja, "Den fyrste song" heter den. Glemte en "r" der.
bamsemumsa m/3åring+spire Skrevet 6. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 6. september 2008 Bjørnen sover -bukkene bruse -lisa gikk til skolen -kjære gud -lille XXX er så pen, når h*n går på skolen -lille flyndreflat -høyt oppå fjellet -trollmor -alle killebukkene -kveldsang for laffen -lillebrors vise -bolla pinnsvin -hompetitten -teddybjørnens vise -so ro lille mann -nå er det natt -twinkle twinkle -6 små ender -mikkel rev -ned bak jord og stein og grus -se nå snør det, ja det gjør det -ro ro til fiskekjær -ro ro ro din båt -byssan lull -jeg har ei tulle med øyne blå -fløy en liten blåfugl -nøtteliten - fola fola blakken - En tiger er for diger - Med krøllet hale - her sitter vi å ror - hvem er konge i jungelen - nå skinner sola i vindus karmen - jeg vil male dagen rød, blå, grønn gul - tutt tutt sier pappas bil - hundre hunder - Indianervise - bro bro brille - har du hørt historien om de tre små fisk - petter slår med en hammer - lille petter edderkopp - Har du sett elefanter gå på tå - hav å himmel kinn mot kinn - det sto en liten løvetann - en elefant kom masjerende - så rart å være edderkopp - hilken dag er det i dag? - mandag, tirsdag, klapp, klapp, klapp - tommeltott, tommeltott, hvor er du? - for her er nok å gjøre for tommeltott og.... - se min kjole - tommel møter tommel, pek møter pek... - Det bor et troll i senja - titten tei - blomster små, gule blå - m,æ sa en liten grønn frosk en gang - kjenner du madam hansen - i ett hus ved skogens slutt - her kommer en familie på fem - bæ bæ lille lam - hvem kan si hva dagen heter - katten alexander - vennesangen (du har noe ingen andre har, ingen er som deg, du kan noe, har litt av hvert å lære meg. Glad for at jeg møtte deg.. Jeg er glad for at du lever...) FIN:) - det snør og snør du - det snør og snør titteli bom - nede hos oss i hagen - hysj kan du høre - lurvelegg - du har to øyne som du kan se med - dyrevisa - Jeg er en liten spurvelurv - Jeg er en liten undulat - jeg folder mine hender små - klatremus vise : politimester bastian - sofies sang - jeg er pinky - grønnsaks sang - vi lister oss så stillt på tå - jeg vet en deilig have - gubba noa - amandus var en dokkemann - alle fugler - bamses fødselsdag - i love you (skimme ma ring) - du og jeg og vi to - du og jeg og dompappen - en vott er grønn - vi skal tenne våre lykter når det mørkner - så rart å være flaggermus - jeg vil bygge meg en gård - indigo indigo - tuppen og lillemor - lillebrors vise - måne og sol - ut i vår hage - Den fyrste songen (la den inn i lista) - Jeg fant en sang på veien - Her kommer Ole Brum - Hiv og hoi (vi seilte fra karibien og ankret opp i natt....) - jeg er kaptein sortebill - jeg kommer alltid tilbake, jeg er på evig jakt - jeg er Pinky - Langemann lurer alle - Grusomme gabriel - Jeg får det alltid som jeg vil (heksa miriam) - I en skog en stue lå - hurra hei og hopp jeg er så glad i dag - sov nå inn lille barn, sov med høvelspoon i neven - tornerose sov i hundre år - einar du er min aller beste venn
babyblomsten Skrevet 7. september 2008 #14 Skrevet 7. september 2008 Bjørnen sover -bukkene bruse -lisa gikk til skolen -kjære gud -lille XXX er så pen, når h*n går på skolen -lille flyndreflat -høyt oppå fjellet -trollmor -alle killebukkene -kveldsang for laffen -lillebrors vise -bolla pinnsvin -hompetitten -teddybjørnens vise -so ro lille mann -nå er det natt -twinkle twinkle -6 små ender -mikkel rev -ned bak jord og stein og grus -se nå snør det, ja det gjør det -ro ro til fiskekjær -ro ro ro din båt -byssan lull -jeg har ei tulle med øyne blå -fløy en liten blåfugl -nøtteliten - fola fola blakken - En tiger er for diger - Med krøllet hale - her sitter vi å ror - hvem er konge i jungelen - nå skinner sola i vindus karmen - jeg vil male dagen rød, blå, grønn gul - tutt tutt sier pappas bil - hundre hunder - Indianervise - bro bro brille - har du hørt historien om de tre små fisk - petter slår med en hammer - lille petter edderkopp - Har du sett elefanter gå på tå - hav å himmel kinn mot kinn - det sto en liten løvetann - en elefant kom masjerende - så rart å være edderkopp - hilken dag er det i dag? - mandag, tirsdag, klapp, klapp, klapp - tommeltott, tommeltott, hvor er du? - for her er nok å gjøre for tommeltott og.... - se min kjole - tommel møter tommel, pek møter pek... - Det bor et troll i senja - titten tei - blomster små, gule blå - m,æ sa en liten grønn frosk en gang - kjenner du madam hansen - i ett hus ved skogens slutt - her kommer en familie på fem - bæ bæ lille lam - hvem kan si hva dagen heter - katten alexander - vennesangen (du har noe ingen andre har, ingen er som deg, du kan noe, har litt av hvert å lære meg. Glad for at jeg møtte deg.. Jeg er glad for at du lever...) FIN:) - det snør og snør du - det snør og snør titteli bom - nede hos oss i hagen - hysj kan du høre - lurvelegg - du har to øyne som du kan se med - dyrevisa - Jeg er en liten spurvelurv - Jeg er en liten undulat - jeg folder mine hender små - klatremus vise : politimester bastian - sofies sang - jeg er pinky - grønnsaks sang - vi lister oss så stillt på tå - jeg vet en deilig have - gubba noa - amandus var en dokkemann - alle fugler - bamses fødselsdag - i love you (skimme ma ring) - du og jeg og vi to - du og jeg og dompappen - en vott er grønn - vi skal tenne våre lykter når det mørkner - så rart å være flaggermus - jeg vil bygge meg en gård - indigo indigo - tuppen og lillemor - lillebrors vise - måne og sol - ut i vår hage - Den fyrste songen (la den inn i lista) - Jeg fant en sang på veien - Her kommer Ole Brum - Hiv og hoi (vi seilte fra karibien og ankret opp i natt....) - jeg er kaptein sortebill - jeg kommer alltid tilbake, jeg er på evig jakt - jeg er Pinky - Langemann lurer alle - Grusomme gabriel - Jeg får det alltid som jeg vil (heksa miriam) - I en skog en stue lå - hurra hei og hopp jeg er så glad i dag - sov nå inn lille barn, sov med høvelspoon i neven - tornerose sov i hundre år - einar du er min aller beste venn - Hvem er konge i jungelen, ugg ugg
Anita&lillemann Skrevet 7. september 2008 #15 Skrevet 7. september 2008 Bjørnen sover -bukkene bruse -lisa gikk til skolen -kjære gud -lille XXX er så pen, når h*n går på skolen -lille flyndreflat -høyt oppå fjellet -trollmor -alle killebukkene -kveldsang for laffen -lillebrors vise -bolla pinnsvin -hompetitten -teddybjørnens vise -so ro lille mann -nå er det natt -twinkle twinkle -6 små ender -mikkel rev -ned bak jord og stein og grus -se nå snør det, ja det gjør det -ro ro til fiskekjær -ro ro ro din båt -byssan lull -jeg har ei tulle med øyne blå -fløy en liten blåfugl -nøtteliten - fola fola blakken - En tiger er for diger - Med krøllet hale - her sitter vi å ror - hvem er konge i jungelen - nå skinner sola i vindus karmen - jeg vil male dagen rød, blå, grønn gul - tutt tutt sier pappas bil - hundre hunder - Indianervise - bro bro brille - har du hørt historien om de tre små fisk - petter slår med en hammer - lille petter edderkopp - Har du sett elefanter gå på tå - hav å himmel kinn mot kinn - det sto en liten løvetann - en elefant kom masjerende - så rart å være edderkopp - hilken dag er det i dag? - mandag, tirsdag, klapp, klapp, klapp - tommeltott, tommeltott, hvor er du? - for her er nok å gjøre for tommeltott og.... - se min kjole - tommel møter tommel, pek møter pek... - Det bor et troll i senja - titten tei - blomster små, gule blå - m,æ sa en liten grønn frosk en gang - kjenner du madam hansen - i ett hus ved skogens slutt - her kommer en familie på fem - bæ bæ lille lam - hvem kan si hva dagen heter - katten alexander - vennesangen (du har noe ingen andre har, ingen er som deg, du kan noe, har litt av hvert å lære meg. Glad for at jeg møtte deg.. Jeg er glad for at du lever...) FIN:) - det snør og snør du - det snør og snør titteli bom - nede hos oss i hagen - hysj kan du høre - lurvelegg - du har to øyne som du kan se med - dyrevisa - Jeg er en liten spurvelurv - Jeg er en liten undulat - jeg folder mine hender små - klatremus vise : politimester bastian - sofies sang - jeg er pinky - grønnsaks sang - vi lister oss så stillt på tå - jeg vet en deilig have - gubba noa - amandus var en dokkemann - alle fugler - bamses fødselsdag - i love you (skimme ma ring) - du og jeg og vi to - du og jeg og dompappen - en vott er grønn - vi skal tenne våre lykter når det mørkner - så rart å være flaggermus - jeg vil bygge meg en gård - indigo indigo - tuppen og lillemor - lillebrors vise - måne og sol - ut i vår hage - Den fyrste songen (la den inn i lista) - Jeg fant en sang på veien - Her kommer Ole Brum - Hiv og hoi (vi seilte fra karibien og ankret opp i natt....) - jeg er kaptein sortebill - jeg kommer alltid tilbake, jeg er på evig jakt - jeg er Pinky - Langemann lurer alle - Grusomme gabriel - Jeg får det alltid som jeg vil (heksa miriam) - I en skog en stue lå - hurra hei og hopp jeg er så glad i dag - sov nå inn lille barn, sov med høvelspoon i neven - tornerose sov i hundre år - einar du er min aller beste venn - Hvem er konge i jungelen, ugg ugg - Lillegutt kan tromme! - Lille kattepus hvor har du vært?? - Hjulene på bussen - I bingen springer en gris! (eller no sånt!) - Kua mi, jeg takker deg! - er d`ekke rat, er d`ekke rart! (trur d`ekke før jeg får se d) - Grevling i taket - Det var en gang en ... og en ... - Puss, puss så får du en suss - Hvis dine ører henger ned
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå