vannmann84 Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Jeg fødte en liten gutt på fredag og fikk melk i puppene på søndag. Nå sitte jeg hjemme med verdens største pupper og har brystspreng. Lillegutt sliter litt med ammingen pga at brystene er så sprengte. Jeg håndmelker meg litt før jeg ammer han, og prøver å tømme bystene ved hjelp av håndmelking en par ganger om dagen. Men vil ikke dette bare øke melkeproduksjonen..? Tips eller råd?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Jeg er ingen ekspert, men kan fortelle hva jeg fikk beskjed om da jeg var på barsel og fikk slike supersize pupper. Jordmor ga da tips om at jeg skulle ta en lang, varm dusj. Under dusjingen skulle jeg masere brystene forsiktig. Enten ved å stryke nedover mot brystvorten eller ved å lage sirkelaktige bevegelser. Dessuten burde jeg sørge for å holde brystene varme slik at det ikke utviklet seg til brystbetennelse. Håndmelking var også fint og om det øker melkeproduksjonen noe nå, er det ikke så farlig for barnet ditt trenger mer og mer melk etterhvert. Pass bare på at du har helt rene hender når du håndmelker.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Jeg glemte å si at det er viktig at du håndmelker ut noen dråper melk før du begynner å masere slik at melkegangene blir åpnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå