Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Nå trenger jeg litt hjelp her. Først litt faktaopplysninger. Er fulltidsstudent med termin 8.nov, Begynner permisjon fra 17.oktober... Har jobbet deltid ved siden av skolen så jeg har rett på foreldrepenger. Men har ikke jobbet 50 % så fedrekvoten til sambo faller som kjent bort. Men så lurer jeg på noe... fedrene har jo en selvstendig rett til å ta ut permisjon som ikke er fedrekvote, og da kommer det an på hva jeg gjør Siden jeg har termin 8.nov, så begynner jeg igjen på skolen i august 2009. Kan far da ta ut permisjon (ikke fedrekvoten altså) når jeg begynner på skolen igjen ? Hvis vi velger 54 ukers stønadsperiode..?
tiger82 Skrevet 3. september 2008 #2 Skrevet 3. september 2008 Fra permisjonen begynner 17.oktober til du begynner å studere igjen august 2009, er det vel ca 44 uker. Dvs det er 10 uker igjen av stønadsperioden på 54 uker. Og de kan vel han ta dersom du begynner å studere 100% i gjen fra august 09. Dere må bare huske å si fra til NAV i god tid før far skal overta foreldrepengene som ikke er fedrekvote, for det er visst kjempe strenge regler på det der.
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Hvis mor ikke har krav på foreldrepenger fra nav da? Kan far ta ut permisjon da? Jeg har også termin i midten av november, og vi ønsker at faren skal ta ut permisjon fra august/september igjen så jeg kan gå tilbake på skolen... Så lenge jeg da går tilbake å studerer 100%, og ikke mottar fødselsstipend fra lånekassen, så går vel det ut på det samme? Eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå