Tante Gustava Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Jeg har en liten gutt på 3,5 mnd her som nekter plent å ta flaske. Har mer enn nok melk, og bruker å måtte pumpe meg før jeg legger meg for natta for å ikke våkne med kjempespreng og klissvåt seng. Syns det er litt synd å kaste denne melka, og fryser den ned med tanke på å bruke den i grøten når han skal begynne med det (så får han i seg litt ekstra næring der). Men tint mm er som kjent bare holdbar i 24 t, og derfor er det vel lurt å fryse ned i porsjonsstørrelser. Men hvor mye væske/mm vil det være i en grøtporsjon? Og hvor mange porsjoner spiser disse små i løpet av en dag? Hilsen førstegangsmor med null peiling, men med en forhåpentlig god ide
LilleBanan blir storebror Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 MM er best til velling, Vanskelig å få noe særlig tykk konsistens å grøten med mm.
Mininni Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Hei, En full porsjon med maisgrøt krever 100 ml (1 dl) melk. Men til å begynne med er det vel kanskje lite trolig at han orker full porsjon. Min snuppe begynte med grøt for et par-tre uker siden, og hun orker ikke en hel porsjon ennå - formiddagsgrøten bruker vi 60 ml og kveldsgrøten bruker vi 80 ml. Men hvis du fryser ned i porsjonspakninger på 100 ml har du jo litt å gå på på begynnelsen. Jeg bruker for øvrig også litt morsmelk i middagsmaten for at hun skal like den bedre så jeg bruker nå totalt mellom 160 og 180 ml per dag, fordelt altså på frokostgrøt, middagsmat og kveldsgrøt. Men det skal bare litt (20-40 ml) til i middagsmaten, så det kan du jo evt pumpe ut samme dag og ved behov.
Tante Gustava Skrevet 2. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2008 Så flott, takk for svar. Og kjempelurt å bruke det også i middagsmaten! Da fortsetter jeg å fylle opp fryseren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå