Gå til innhold

Kontroll etter MA..

Achieved my Everest79-♀2010

Anbefalte innlegg

Hej

Jag har varit på två ultralyd etter min MA som jag hade for 4 uker siden. Gynekologen sa vid førsta ultralydet att hon kunde se en blodbremme på ca 15mm och gav mej 2 cytotec for å få ut dette. Va nu på en andra kontroll å då hade blobremmen minsket til 9mm.

Testar fortfarande positivt på graviditetstesten så en hcg prøve blev tatt for å se på nivået.

Har någon här inne varit med om detsamma? E rädd att det e blodet i livmoren min som gjør att jag fortfarande tester positivt och att jag måste in på ny utskrapning.

E det vanligt med flera utskrapningar?

Vill ju att kroppen skall återhåamta sej och att jag skall få mensen men det e väll omöjligt med hcg i kroppen? Vill ju inget hellre än att bli gravid igen men just nu känns det hopplöst...

tacksam før svar...

Fortsetter under...

Uff så slitsomt....Er fælt nok å gå å oppleve en MA om ikke en skal slite med ettervirkninger uker etterpå. Det høres jo nesten ut som det er noe der inne som produserer hcg fremdeles...men det må jo være noe mer enn bare blod hvis det skal være istand til å produsere..

Hva sa gyn at du skulle gjøre videre da? Bare vente..?

Men 4 uker er ikke så kjempelenge etter en MA, kan være det ordner seg, er jo så individuelt når mensen kommer tilbake...Jeg fikk den etter 5 1/2 uke. Skjønner at du er frustrert og utålmodig...

Klem og lykke til

Ja det tar verkligen på en psykiskt..

Gynekologen ville vente på hcg prøven innan vi gick vidare med detta, tror hon vill vara 100% på att jag inte e gravid igen. Hoppas hon ringer idag så jag vet vad nivået e på. Vet ju att endel testat positivt upp till 9 uker etter MA.. men om hcg är høg måste det ju va rester kvar där inne!

Fungerade allt som det skulle efter att du fick dinm mens? Va du på etterkontroll?

Känner att jag just nu önskar att jag kunde ha en gyn å en dr hos mej i ett par veckor så att de kunde besvara alla mina frågor=)

Lycka till vidare du åxå=)

Jeg ble ikke innkalt til noen etterkontroll, ettersom jeg forstår er ikke det rutine dessverre, de regner vel med at det går bra med de fleste, og det gjør det vel også.

Jeg er jo et litt spesielt "tilfelle" da jeg er singel og reiser til Dk for inseminasjon. Så jeg var hos min gyn for å sjekke størrelse på folikkel, bruker nemlig eggløsningssprøyte og den må settes når follikkelen er passe stor. Får jo da innvendig ultralyd og alt så bra ut.

Har hatt to menser siden ma i juni så virker som ting er i rute her..Men er ikke gravid enda. Har ikm 15 sept. Så vil IKKE ha mensen nå !!!

Blir spennende hva hcg-en din er på idag da !! Hold oss informert om hvordan det går med deg !

Oj vad spännande.. då får vi verkligen hoppas att din mens INTE kommer!

Jag väntar å väntar men än så har hon inte ringt. Vill bara få veta vad den ligger på så jag vet vad vi ska göra. Blir ju knäpp av att gå runt å tänka på detta. Först tog jag ut spiralen å vänta på mens.. så börja provningen å då va det å vänta på el å så om man fick mens.. så blev jag gravid å då va det väntan på att veckorna skulle gå å så fick jag MA å nu väntar jag på svar å mens.. har väntat i 8 mnd nu!!! Orkar inte mer snart känner jag.

Jaja..

Lycka till Gitte å håll mej uppdaterad, oki?=)

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Kan bli GAL av den ventingen arghhh !!!! Ville jo helst vært gravid igår...og tenk om jeg ikke BLIR gravid igjen..hjelp.

Og så klarer jeg ikke la være å tenke at nå ville jeg faktisk vært 5 mndr på veg om ikke det hadde endt i MA :-(

Men må prøve å holde motet oppe, vår tur kommer nok :-)

Annonse

Hej

Nu ringde legen å hcgn va på 66 förra tisdagen. Tog en graviditetstest imorse och den va blendavit=) Så då e jag fri från hcg å kan börja prova på riktigt. Känns otroligt skönt.. nu får jag hoppas att mensen e rätt runt hörnet eller att jag får positivt test om några veckor=)

Hihi..

Ja sikkert kjempedeilig med tur hjem og koble av fra alt som har med babylaging å gjøre:-)

Håper du får svar på prøven din snart og at hcg er ute av kroppen. Er jo på tide at du får kommet i gang med syklus igjen.

Jeg er nå på dag 8 etter inseminasjonen. Har mensmurringer og det skulle ikke forundre meg om tanta kom fossende en av dagene nå...Fikk mensen ganske tidlig forrige forsøk også (dag 11). Så det er bare å vente.....

Annonse

Hei igjen

Hvordan går det, er mensen dukket opp?? Eller håper jo at den ikke gjør det da :-)

Her kom mensen med brask og bram, så spor torsdag kveld på jobben (selvfølgelig) og blei skikkelig deppa. Måtte klistre på meg smilet resten av vakta. Fredagen var det ingen tvil blødde skikkelig...så ingen spire denne gangen. Håper du er heldigere !!!

Nå er jeg ved bedre mot, er bare å prøve igjen... :-)

Nej.. så trist!! Det e nå dritt detta med testing. Här har man i 28 år gjort allt för å inte bli gravid å så visar det sej att det faktiskt e ganska så svårt att bli det!

Ingen mens här nej, fick en positiv el-test onsda å torsd så hoppas att man kan lita på det för då ska (el inte) mensen komma om ca 2 uker fra i onsdags. Vi får da se=)

Håper det känns lite bättre nu å att du e klar för nästa runda?

Kram kram

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...