Gå til innhold

To spm: avføring og kolikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor hyppig avføring er innenfor "normalen"? Jenta mi er 9 dager gammel og bæsjer ca etter hvert måltid. Skal de bæsje så ofte?

Og når oppdager man om de har kolikk? Er det etter en viss alder eller med en gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig at de bæsjer etter hvert måltid i begynnelsen..

Man kan konstantere at det er kolikk når de er 3 uker gamle, fordi definisjonen på kolikk er at barnet gråter mer enn 3 timer i døgnet i over 3 uker..

Men jeg merket allerede på sykehuset at hun gråt mye mye mer enn andre..

Skrevet

Min hadde kolikk, og det er mye mer intenst enn bare gråt/sutring pga at de er sultne osv. Fikk høre at kolikk er når de gråter mer enn 3 timer i ett strekk 3 dager i uka. Min fikk kolikk etter et par uker. Vi gikk til kiropraktor, og det hjalp!

Skrevet

I begynnelsen er det vanlig å bæsje en gang i uka, men ogs 10 ganger på en dag. Så "alt" er normalt..

Kolikk sies det at man oppdager fra babyen er ca 2 uker gammel, men hørt om folk som har kunnet konstatere det allerede på føden, så er nok litt forskjellig der, ja... Vår gutt hadde ikke kolikk, men mye magesmerter, og var utøstelig til tider. Man er ikke i tvil på sånn grining at de har det vondt.. Og så er jo definisjonen på kolikk som nevnt over her. Får håpe jenta di slipper det!

Lykke til! :o)

Skrevet

Gutten min bæsjer ca 10 ganger i døgnet. Han er nå 3,5 mnd og har gjort det hele tiden... Heelt normalt. Jeg fullammer.

Skrevet

på sykehuset sa de til meg at det er mest vanlig å få kolikk når barnet er 2-4 uker gammelt. Det er sjelden de får det når de har blitt over 4 uker visstnok.

Jenta mi bæsja etter hvert måltid de 2 første månedene i alle fall hehe Følte jeg amma og skifta bleie hele tida, men det gikk seg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...