Gå til innhold

Dette var skikkelig ekkelt, hva var det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 8 mnd la seg for kvelden 19.30 i dag, og sovnet med en gang.

Nå, for 10 min siden våknet han. Hylskrek! Så jeg går inn til han.

Smokken er fortsatt i, så han har ikke våknet av at den har falt ut. Så jeg prøver å ta smokken litt rundt om på munnen hans mens jeg snakker rolig til han, men han fortsetter bare å gråte. Så tar jeg han opp og snakker til han, ser på han, men han bare fortsetter.

Øynene hans var helt rare, liksom sånn at de så oppover slik at jeg bare så halvparten av pupillen og det blåe.

Så sier jeg navnet hans og prøver å få kontakt, men øynene hans responderer ikke i det hele tatt. Så legger jeg han i sengen vår, og gir han smokken og kosen. Så fort han fikk smokken inn sov han videre. Jeg fikk ikke øyekontakt i det hele tatt i løpet av situasjonen.

Var ikke dette veldig merkelig??

Virket liksom som om han sov, og gråt i søvne.

Gikk inn til han nå for å se om jeg fikk kontakt med han nå, og det fikk jeg.

Var litt ekkelt det der, noen som har opplevd noe sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det må være skremmende å oppleve at barnet er sånn. Men jeg tror ikke det er farlig. Har hørt om og lest at mange er sånn i perioder. Det kalles ofte natteskrekk og barnet er ikke egentlig våkent, derfor er det fjernt i blikket og man får ikke kontakt. De husker ingenting av det hvis man spør dem om det neste dag (gjelder større barn da). Jeg tror ikke det finnes noe annet å gjøre enn å prøve å roe barnet og få det til å sove videre.

Skrevet

Er dette "nattskrekk"? Mener å ha lest om noe slikt. Har aldri opplevd det selv, og det høres ekkelt ut, men er visst ganske vanlig og helt ufarlig.

I og med at du har fått kontakt med ham etterpå, ville jeg ha slått meg til ro, men hvis det gjentar seg, kan det jo være greit å snakke med helsesøster eller andre etter hvert.

Skrevet

Ja, fikk noen svar på skravle om at det kunne være nattskrekk, men trodde ikke det kom før de var rundt to år. Men men, går ut i fra at det var dette siden fler her inne har opplevd det.

Men ekkelt var det, spesielt siden jeg er alene i kveld! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...