Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Jeg titter noen ganger innen 1. og 2.tri, og ønsker så utrolig sterkt at jeg selv var der! Og noen ganger blir jeg så sint når jeg leser innlegg med klager over hvor trøtte, kvalme, slitne og sprengferdige de er! Kan selvfølgelig ikke sette meg inn i deres situasjon da jeg ikke er gravid eller har vært det...men, de skal ikke klage når de er så heldige at de virkelig er gravide!!! Jeg skulle gitt alt for å bli gravid!! Men, aner jo ikke hvor lang tid jeg kommer til å bruke på å bli det, eller om jeg i det hele tatt kan.... Hilsen en som er ufattelig utålmodig fordi alt hun vil er å bli gravid NÅ!!! Men, eggløsningen kommer jo ALDRI (føles det som når man går og venter på eggløsningen som er forsinket....!!)
fostermor*stolt mamma* Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 HALLELUJAH SISTER!!!! kommentarer som: * jeg vil ha kroppen min tilbake og *det er så urettferdig at jeg skal ha to joda.... kjempehyggelig å høre på...
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 2. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2008 Hehe.. :-) Jeg bare måtte få det ut av systemet...
De tre gull Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Bu hu!!! Dere vet jo for fanen ikke hva dere snakker om.. Kom igjen når dere er høygravide med bekkenløsing, konstant kvalme, trøtthet, halsbrann og to andre unger som skal følges både på fotball,håndball,tae kwon do,hjelpes med lekser, husarbeid som du er nødt å ta fordi mannen ikke er hjemme... Holdt kjeften på dere utålmodige, overvektige damer!!!!!!
<3 girls <3 Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 ja,det sier eg åsså.. heldige som kan bli gravide..5pp.er ingenting så ikkje syt du helder.
<3 mine søte små<3 Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Synst Hi. syter like mye.. Kom heller tilbake når du vet hva du snakker om... Bekkenplager, kvalme.. lite søvn... osv. er ikke noe morsomt..
Mikkemafian Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Klart det er forferdelig å ikke bli gravid når du vil. Jeg ventet i 3 år på førstemann, og tenkte akkurat de tankene du har nå, men når kvalmen satte inn, så klaget jeg litt likevel:) Kanskje ikke i de mengder som enkelte klarer å lire av seg, men det er faktisk sånn at du lever i nuet, og når du blir gravid, så er et veldig vanskelig å huske på det du sa i pre-gravid tilstand... Jeg klaget på kvalmen når jeg kom for å se den lille på ultralyd på fertilitetsklinikken... Jeg tenker det samme nå også, men denne gangen vet jeg at det ikke er sant:)
*En jente, en til i vente?* Skrevet 3. september 2008 #8 Skrevet 3. september 2008 skjønner godt hva hi mener jeg.. ! Det er ikke noe gøy å høre på at folk misliker disse plagene når man selv skulle ønske man hadde de. Samtidig så er det det minste man kan forvente når man er her inne, det får man nesten bare tåle.., men jeg syntes jeg ser en smule ironi i innlegget også jeg, hvis jeg ikke tar helt feil..
LiseLene Skrevet 3. september 2008 #9 Skrevet 3. september 2008 Det er trist at noen sliter med å få barn, men alvorlig talt: er det ikke litt smålig å si at plagene vi har ikke fortjener noe oppmerksomhet? Jeg er ikke typen som klager og klager, først og fremst fordi jeg ikke har hatt så mange plager, men når kynnerne kommer som verst - da er det ikke koselig eller konstruktivt å være i nærheten av meg. Jeg er kjempeglad i babyen min. Men jeg skulle ønske han kunne komme uten noen av plagene.
Gjest Skrevet 3. september 2008 #10 Skrevet 3. september 2008 syns ærlig talt at det er litt godt å ha disse plagene for da føler jeg at jeg virkelig kan kjenne at jeg er gravid.. hva så om jeg går så seint at jeg bruker dobbelt så lang tid som vanlig.. eller konstant halsbrann.. må jo le av meg selv når jeg begynner å grine av alt.. tar meg selv i å klappe meg på magen å si ironisk.. tuusen takk lille troll mange som sier at de savner å være gravide etter de har fått barn.. vil ikke være så eplekjekk (mmmm fikk lyst på eple) å si at æsj nei dette var dritt. å så sitte igjen med følelsen at jeg savner det når knerten er ute.. har stooor forståelse for HI. kansje hun ikke trenger å gå inn på disse trimester trådene.. ikke noe særlig godt å få det tredd ned over hodet hva hun må slite med å få (fått det inntrykket av at HI sliter med å bli gravid) samme som oss som klager over abort-trådene. det er skremmende og vondt å lese de, men de som har opplevd det må jo få lov til å få det ut.. kan jo si at en utsetter seg for en slags risk når en går inn på disse debattene.. er jo ikke lett å styre nysgjerrigheten når en gjerne vil ha tips om hva en kan gjøre for å bli gravid.. har veldig delte meninger fordi begge sider har rett på en måte.. er jo somregel sånn.. dette ble litt langt hehe
Eplejuice Fødeklar Skrevet 3. september 2008 #11 Skrevet 3. september 2008 vet du hva, jeg savnet abolutt ikke det å gå gravid når jeg var ferdig med det sist, jeg var OVERLYKKELIG over at jeg endelig hadde nurket i armene, istede for i magen. Jeg syns det var pyton å gå gravid, selvom det selvfølgelig er verdt det. Jeg håper på at jeg får et bedre svangerskap denne gangen, men det finnes jo ingen garantier. Å jeg er lykkelig for at jeg kan bli gravid, og at jeg er gravid, men håper virkelig jeg kan slippe å få bekkenløsning med gangvansker fra uke 14 denne gangen. Du leser jo de trådene helt frivillig, er jo ingen som tvinger deg. Å dere har jo heller ikke prøvd lenge.
Gjest Skrevet 3. september 2008 #12 Skrevet 3. september 2008 det står 5pp. vil det si 5mnd?? har aldri fått med meg hva det der er.. såfall så er jo det bare begynnelsen.. da tror jeg du vil ha de virkelig prøverne på nakken tålig fort.. sorry å si det
Bare™ Skrevet 3. september 2008 #13 Skrevet 3. september 2008 Men i all verden.. Så DU kan syte etter under et halvt år med prøving? Mens de som kanskje har prøvd i ti år, blitt gravide og får svangerskapsplager må holde det inne så ikke DU skal høre det?? Skjerp deg- skaff deg et liv. Noe av det mest egoistiske jeg kan tenke meg, er denne reaksjonen. Vet du hvordan det er å være gravid? Vet du hvorJÆVLIG vondt og ubehagelig BL er?? Hvis ikke bør DU holde kjeft... Får det er så vondt at man ikke rekker over gata på grønn mann... Jeg er så lei av at folk klager over at andre ikke skal få uttrykke seg? Håper du skjønner hvor dumt det er å kritisere andres reaksjonsmønster. Det er mange som har prøvd langt lengre enn deg!! Men allikevel klarer å glede seg på andres vegne!!
My__ Skrevet 3. september 2008 #15 Skrevet 3. september 2008 Jeg HATET og HATER og gå gravid. Er nok veldig mange grunner som spiller inn på hvorfor en person klager eller blir tatt for og klage bare man sier/skriver hvordan man har det. Man har all rett til det. Er ikke som om man hater babyen sin, bare situasjoen, for det ER faktisk ingen dans på røde roser og være gravid. Mener at når du ikke veit hva du snakker om kan du vente til du gjør det før du irriterer deg over andre . Men lykke til:) Klaffer nok for deg snart:)
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 3. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 3. september 2008 Hehe, skapte virkelig reaksjoner dette her :-) Beklager hvis jeg provoserte noen... Innlegget var bare et lite utbrudd fra min side fordi jeg går å venter på dumme eggløsningen som er forsinket eller har bestemt seg for å ikke komme denne måneden... ;-)
lana<3 Skrevet 3. september 2008 #17 Skrevet 3. september 2008 Gleder meg til å se deg gravid, spesielt hvis du får ekstrem svangerskapskvalme, kraftig bekkenløsning eventuelt litt andre komplikajsoner.... Husker når jeg var på det verste med sv.skapskvalmen og måtte legge ned sonde i magen, hun som lå på siden av meg fikk transplantert sonde inn halsen og ned i magen og gikk med en pumpe slik kreftpasienter får pga kvalme, hun så mer død ut enn levende. På det verste kastet jeg oppe hvert 10-15 min samtidig som jeg gjorde nr. 2, jeg kunne ikke bevege meg og var helt i en egen døs og ville bare døøø... Jeg kan ikke klage på sterk bekkenløsning dette svangerskapet for det har jeg ikke, men sist gang jeg var gravid var jeg totalt sengeliggende fra 6 mnd pga smerter og kunne ikke bevege meg og måtte sitte i rullestol. Dette svangerskapet har jeg fått sv.skapsdiabetes, sinnsyk kløe, høyt blodtrykk ikke gøy og i tillegg kan jeg ikke bevege fingrene om morgenen siden jeg har revmatisme og ikke kan ta medisinene mine... Nei og nei....Graviditet er no herk virkelig, jeg gjør dette kun for premien man får etter 9 mnd. Kunne ikke gjort dette igjen om jeg hadde fått flere hundre tusen, fatter ikke at folk vil være surrogat mødre frivillig for penger.....de får alle plagene, litt penger og ingen premie etter 9 mnd. med vondter. Hvis jeg hadde vært deg så fokuser på hva du kan gjøre for å bedre sjansene til å bli gravid, kjerringråd, akupunktur, massasje osv. Legg til en ting hver mnd og fortsett til du blir gravid. Det er tungt å vente på å bli gravid selv om du bare har prøvd 5 mnd, det vet jeg av egen erfaring. Men jeg la til nye ting hver mnd for å få det til å klaffe bare for å få tiden til å gå. Jeg prøvde temping, tappetafsing, el-tester, vurdere slim, vitaminkuren til grysom, hostesaft, grapefruktjuice,akupunktur,massasje....jaaaa det holdt meg absolutt i aktivitet.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 3. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 3. september 2008 Innlegget var ikke seriøst.. Bare var litt frustrasjon som måtte ut, fordi jeg føler at absolutt alle rundt meg blir gravid bare de ser på mannen sin.. :-) Jeg tviler ikke et sekund på at det er grusomt å være gravid når man har svangerskapsplager..spesielt ekstrem kvalme og bekkenløsning.. Huff, jeg håper jeg er heldig og slipper det når den tid kommer... Hva tror du funket for deg, lailaelin, slik at du ble gravid??
AO3 Skrevet 4. september 2008 #19 Skrevet 4. september 2008 Jeg skjønner poenget ditt... MEN - og det er to store men her: 1) Du har bare prøvd i 5pp, så har mye mindre sympati for deg enn en som har prøvd i f.eks. 15pp, kjenner jeg... 2) Du aner faktisk ikke hva du snakker om. Jeg har så langt i svangerskapet (33 uker) sluppet sinnssykt billig unna i forhold til mange - likevel må jeg si at de 3-4 ukene i begynnelsen, da jeg var så utslitt at jeg trodde jeg skulle dø og var kvalm 24/7 - de var ille. Man aner faktisk ikke hvordan det er før man har vært der. Så pass litt på hva du sier - plutselig er det du som er inne på 1tri og klager over at du er kvalm og spyr som en gris! Da vil du skjønne at det er faktisk greit å klage litt, og det er ekstra greit å ha nettet som en "sikkerhetsventil" slik at folk rundt deg slipper å høre all klagingen...
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 4. september 2008 Forfatter #20 Skrevet 4. september 2008 Du har så rett så rett :-) Som sagt var ikke innlegget seriøst..bare en frustrasjon fra min side en kveld jeg var oppgitt over at eggløsningen ikke dukker opp til tiden.. Jeg kommer helt sikkert til å bli den verste hypokonderen når jeg en gang blir gravid ;-P
pergospire08 Skrevet 4. september 2008 #21 Skrevet 4. september 2008 Skal si innlegget ditt satte igang debatt gitt! Synes det er klart at både strevere og gravide kan få klage litt..det er ikke alltid så greit å være på verken den ene eller andre siden. Og man er seg selv nærmest, selv om man alltid kan finne noen som har det værre, noen som er kvalmere og noen som har prøvd enda flere år og med enda kraftigere bivirkninger av hormonkurene. MEN det er nå sånn da at et svangerskap er en avgrenset periode og om man kommer i mål, så har man det barnet man ønsket seg. De som sliter med å bli gravid har ingen perspektiv på hvor lenge en må gå, hvor lenge må man være i berg- og- dal banen av håp og store skuffelser, og om man i det hele tatt vil oppleve det å bli mor. Det er klart at man unner andre å bli gravide, men det føles nok ikke alltid så rettferdig at andre rekker å få både to og flere barn mens en selv er på stedet hvil. Og da er det ekstra vanskelig å svelge at gravide beklager seg over situasjonen i så stor grad som enkelte gjør, og fremstår som om det er sååå veldig synd på dem. Og jeg er ganske sikker på at de det blir reagert på er ikke de som er innlagt med sonde og ikke klarer å svelge sitt eget spytt engang, eller de som blir invalide av sin bekkenløsning. Alle har lov å snakke om hvordan man har det, men en bevisthet på hva som er den faktiske årsaken til plagene skader nok ikke. Og jeg tror det ville være en lettelse for strevere dersom den gravide samtidig med "klagene" klarer å synliggjøre det positive perspektivet, at man faktisk også vet hvor heldig man er som er gravid. Klagende gravide bør kanskje og tenke seg litt om, til hvem man syter??? ...og bare så det er sagt så har jeg vært på begge sider altså! Har både vært nygravid og høygravid og jeg har vært såkalt "strever" i 3 1/2 år før neste man kom.... Bare så det er sagt;)
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 4. september 2008 Forfatter #22 Skrevet 4. september 2008 Dette var et supert innlegg :-)
endelig77 Skrevet 4. september 2008 #23 Skrevet 4. september 2008 Jeg er så enig så enig med den som starta tråden her....Jeg har ett supert svangerskap og ett hardt svangerskap bak meg...det siste svangerskapet var prega av spying,bekkenløsning.tilbakevendene urinveisinfeksjoner,svangerskapsforgiftning og tilslutt en styrtfødsel en mnd fortidlig...noen som syns det hørtes kjekt ut?? Saken er....nå 8 år etter og 2 SA+1 MA skulle jeg gitt alt i verden for å kunne klare å bære frem vårt kjærlighetsbarn....jeg kan gjerne henge over doskåla i 9 mnd,jeg vil gjerne gå med krykker i 5 mnd bare jeg kunne få det til.....Dette er en av mange årsaker til at folk som prøver og prøver reagerer på det som for noen gjerne oppfattes som klaging.....=)Jeg ville iallefall gitt alt i verden for å lykkes.....
lana<3 Skrevet 5. september 2008 #24 Skrevet 5. september 2008 Jeg tror at de som klager høyest over vondter er spesielt førstegangsgravide som ikke er planlagt gravide. De vet som oftest ingenting om hvordan det er å være gravid og blir jo helt sjokkert når de først begynner å spy og så får vondt i bekkenet. Det er ikke til å skyve under en stol at mitt første svangerskap var ikke planlagt og svangerskapet var deretter. Jeg klaget på store og små plager. Når den STORE kvalmen kom ville jeg ikke vite av babyen i magen og håpet hele tiden at hun skulle dette ut etter all spyingen. Begynte ikke å få skikkelig kontakt med babyen før jeg kom i tolvte uke og magen begynte å vise. Jeg følte meg ikke heldig som var gravid og fikk mye kjeft av mennesker som mente jeg burde være takknemlig så ble så fort gravid. Jeg skjønte ikke at å bære barn er no helt unikt og spesielt før jeg ble prøver selv denne gangen. Det tok meg 5 pp å bli gravid og vet dere hva, det fortjente jeg rett og slett, og skulle ønske mange flere måtte streve litt for å bli gravide. Husker første måneden vi prøvde å bli gravide var jeg veldig usikker og litt redd, andre mnd. var jeg sikker på at jeg var gravid, tredje mnd hadde jeg en spontan abort og gikk helt i kjelleren og da var jeg plutselig klar over at gravid det ville jeg bli. 4 mnd. begynte jeg å lure på om det var no galt med meg og var lei meg for i denne perioden hadde allerede to av de jeg begynte å prøve sammen med blitt gravide. På 5 forsøk satt den og jeg hylte og gråt av glede når jeg så den positive testen....den ligger forresten innrammet i babyalbumet til min kommende baby, kommer alltid til å husker det øyeblikket, det var ekstatisk!!! Gjennom hele svangerskapet denne gang har jeg prøvd å nyte øyeblikkene, tatt vare på hver eneste følelse, skrevet masse i dagboken min, har også gått og fått behandling når jeg har fått svangerskapsplager istedenfor å bare klage min nød her inne og ikke gjøre noe med saken. Husker når jeg tok min graviditetstest i mitt første svangerskap, rive testen ut av pakken, tisse på pinnen, gjorde jeg det riktig nå eller? hyl, skrik...neeeeeiiiiiii....og så rett i bosset sammen med matrester og annet skrot. Uff....!!
monika 3+1 i magen:) Skrevet 5. september 2008 #25 Skrevet 5. september 2008 det er jo dette som er poenget med bim!! å kunne dele erfaringer, klage litt til hverandre og sånne ting! hold deg til forum som du hører hjemme i da vel, visst du blir sint av at folk klager over ting! for her liker vi å lese å svare på ting som andre lurer på å sånn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå