Gå til innhold

Ny termin 3 uker før rutineUL?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For 5 uker siden var jeg på en tidlig ultralyd for å sette termin, da jeg ikke hadde siste mens dato å henvise til. Da fikk jeg beskjed at jeg var 10 uker + med termindato 27 februar. Da på bakgrunn av gjenomsnitt av flere målinger, bl.annet diameter av hodet, lengde på lårbein og lengde på forster.

Idag har jeg vært på ny UL pga blødning, og etter EN rask måling av diameteren på hodet til den lille setter legen meg tilbake med 2 uker. Dette har skapt en stor bekymring hos meg, og er nå redd en lille ikke vokser som den skal. Legen vil nå utsette timen jeg har fått til rutineUL.

Er dette noe vits å utsette, da jeg alt har fått en termin dato å gå ut ifra frem til rutineUL? Hvem termin ville dere gå ut ifra så lenge? Kan man klage på UL på grunnlag av bekymring? Evt, hvordan gjøres dette?

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Da jeg var gravid med forte mann holdt i ogsaa paa saan med meg. Men hvis du har en dato du selv mener saa foreslaar jeg at du folger denne. Jenta mi kom 2 dager for den treminen jeg selv hadde regnert. Saa stol paa deg selv.

Legene pleier aa si at en termindato er ikke sikker aa at man kan bomme med en to ukers margin begge veier. Det er bare en antydning til ca. Saa lenge alt er vel med den lille og hjerte slaar, og den vokser saa ville ikke jeg bekymret meg...

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...