Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Permanentruller som gir STOR krøller,-finnes det? Liker håret mitt kjempegodt når jeg ruller det opp på vanlige hårruller. Kler det godt og lbir veldig "godt" å jobbe med. Har hatt permanent før og var veldig fornøyd, fikk mye skryt av håret og mange måpte sa jeg sa det var permanent (mange der ute som sliter med minner fra det glade 80 tall...He.he....) Men syntes at, selv om det var ny type permanentspoler (m/en ekstr a "vri" på) så ga de fortsatt for små krøller...Argument med å bruke svakere permanent er bare sprøyt, så lenge rullene ikke har større diameter så vil fortsatt knekken" på hårstråene være på samme størrelse som diameteren på de små rullene. Vurderer å kjøpe "frisørpermanent" og få ei vennide som før jobbet som frsør til å ta permanent for meg og bruke min "vanlige" hårruller. De er av den gamle typen uten "fløyelsbelegg" eller borrelås, ren plastikk, men større diameter enn de største permanentspoler jeg har sett...Er det mulig å få gjort det på salong (vil jo gjøre det beste for håret mitt selv om det er å gi det juling) Hvor store er de største rullene dere bruker på salonger nå for tiden? Noen som har råd??
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 hvor større spoler du bruker for å få krøller hvor vanskligere blir det for at det skal sitte desverre,litt for at den permanet oljen man bruker i dag er så mye mildere enn den man brukte for noen år tilbake,alt skal jo være så mildt og fint i dag. Jeg tok selv en pemanet på en kunde her om dagen og da brukte vi ikke permanetspoler men vanlige hårruller og det ble kjempe fint. Trenger som sagt litt ekste hjemme pleie me shampo og conditioner for krøller for å bevare spensten. Kan oxo be frisøren dobbelvikle håret, det pleier oxo gi litt større krøller. Men du må nesten ta det opp med frisøren som skal gjøre jobben og da vil hu anbefale det som er best:) Lykke til:) P.S ikke gjør det hjemme,det blir veldig skjelden bra resultat..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Takk for svar... nei, vurderte selvsagt å kjøpe frisørpermanent (har mulighet til det) og bruke ei som har jobbet som frisør i 5 år, men slutta for 5 år siden....Grunnen til at hun ikke kunne hjelpe meg med dette spørsmålet er nettopp det at det har skjedd mye med hårpleie på denne tiden og hun ikke vet hvordan ting gjøres nå. Kjempebra å vite at du har tatt permanent med vanlige hårruller, jeg visste det var mulig ) Må bare spare opp litt EK først, stusse tuppene og intensivkure det i en liten periode...også anskaffe meg nødvenidg hårstyling og hårvask produkter på en billig måte...Slikt tar litt tid, men blir ikke så dyrt når man tar tiden til hjelp samt får i de produkter man vet man vil trenge på tilbud og på nettet ) takk for svar
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 De fleste frisører vil nok si til deg at de ikke kan gjøre det. Det er fordi det er en ganske dyr behandling og i og med at spensten blir dårligere jo større spoler (som hun andre snakket om) kan de ikke garantere resultat eller varighet. Så da må du si i fra om at du er villig til å betale for jobben selv om du risikerer å ikke få noen krøller. Spør i flere salonger, se om du finner noen som har gjort det før.Stor forskjell på kunnskap og dyktighet til frisører - og de som har vært lengst i faget er som oftest ikke de beste på kunnskap ;-) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Kan ikke risikere å ende opp uten krøller..Men forrige gang jeg tok perm så var krøllene like "sterke" etter nesten 1 år,- håret bare vokste ut, klipte av permanenten etter 1 1/2 år, da begynte det som var igjen av krøll å bli "slapt"..) ..Tror jeg "tar lett" krøll for å si det sånn, men skal forhøre meg rundt til helga:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå