Gå til innhold

Hylgriner når jeg kommer hjem fra jobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har nettopp begynnt i bhg og jeg er nå tilbake i jobb. Pappaen leverer og henter i bhg. Han har pappaperm nå under innkjøringen for at knerten skal ha korte dager. Alt rundt bhg går fint, men når jeg kommer hjem fra jobb slår sønnen vår seg helt vrang. Bare griner og griner. Nekter å slippe meg ute av synet.

Regner med at det har en sammenheng med at det er uvant å være uten meg og at han vil ha oppmerksomhet, men han slutter jo ikke å grine selv om jeg bærer han, koser han eller leker med han.

Noen som har opplevd det samme? Er dette bare en forbigående fase, eller noe jeg på en eller annen måte må ta tak i? What to do??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig! Det samme skjer hos oss. Gutten min på 1,5år er redd jeg skal gå ifra ham. Han roer seg etter en stund - og jeg vet av erfaring fra storebroren hans at en slik fase gjerne varer 3uker om gangen - av og på det første året.

Det kan hjelpe å ha en "hentesang". Man synger den samme sangen når barnet er blitt hentet og begynner å gråte. Etter noen dager forstår barnet at denne sangen betyr at man er "trygg". Dikt gjerne din egen sang slik at barnet ikke hører den i barnehagen en dag - da tror jo barnet at du vil komme.

Skrevet

Sånn var min jente da jeg begynte å jobbe også.

Helt normalt og bare en fase. :)

Skrevet

Godt å høre at det er vanlig. Som førstereis er det mye nytt ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...