Gå til innhold

Avvenning av flaske på kveld...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset sovner snuppa av flaska på kvelden, begynner å tenke på hvordan jeg skal klare å avvenne dette. Er det noen som har gode råd og tips å komme med ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har igrunn ikke noe råd og tips, men jeg trodde også lillegutt sovnet kun av flaska. Så gruet meg fælt til denne avvenningen siden han allerede har fått to tenner. Men så en kveld var han så trøtt at jeg bare prøvde å legge han, og da sovnet han helt uten flaska. Etter dette får han ikke lenger flaske, for han er jo uansett stuptrøtt når han legger seg. (6 mnd idag) MEN det hjalp jo ikke deg noe, for hun sovner tydeligvis kun av flaska:-)

Skrevet

Jeg la akkurat inn et innlegg med, dere som sliter med søvnen til de små. I den boken jeg anbefaler der, står det tips om hvordan finne søvnen selv. For det er jo det hun må gjøre uten flasken. Eller gå inn på www.sovekarin.no

(Jeg byttet akkurat nick, så at jeg hadde glemt det etter jeg fikk nr.2)

Skrevet

Du er jo helt sikkert klar over det, men du burde ha tatt tannpuss etter kveldsflaska helt siden hun fikk tenner, noe jeg regner med hun har fått...? Så kunne du evt. gitt henne litt vann på flaska etter tannpussen og vent henne på å sovne med en bamse e.l.

Du er overhodet ikke den eneste som gir flaske rett før leggetid, også etter tannpuss, men det er veldig dumt å venne dem til det både p.g.a at det blir en vane og fordi det kan skade tennene. Så fort tennene kommer bør det bli en vane å pusse tenner etter kveldsmaten og kun gi vann frem til frokost (bortsett fra om babyen får tenner veldig tidlig og fortsatt trenger nattmat).

Håper noen kan gi deg flere råd. Jeg har aldri vært i samme situasjon, men vil råde deg til å gi mat/flaske, pusse tenner og så legge henne med en bamse eller noe annet hun liker godt:-)

Ikke ta dette som kritikk vær så snill, for du gjør veldig lurt i å tenke på å avvenne denne vanen. Finnes de som lar ungene sovne i senga med ei melkeflaske til de er nærmere 2 år gamle.. Det er mye verre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...