Gå til innhold

Hjelp - total flaskenekt - 5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er 5 og en halv måned og jeg ammer ham. Han er blitt vanskeligere og vanskeligere å gi flaske og nå er det totalnekt. Det er jo så greit å kunne være borte fra ham mer enn tre timer av gangen nå som han er så stor.

Noen som har tips til hvordan jeg kan gjeninnføre flasken? Har prøvd Avent-smokken, Dr. Brown-smokken og MAM flaske og ingenting hjelper. Tutekopp funket heller ikke, verken med eller uten lekkasjesperre. Har forsøkt å gi ham mm, mme (NAN og Småfolk) og vann. Resultatet er uansett at han hyler og dytter flaskene vekk og nekter å svelge. Han kan til nød tygge på smokken.

Er det en fase eller noe jeg må regne med å jobbe meg igjennom. Har ikke latt det gå mer enn fire-fem timer fra forrige måltid før jeg gir meg og gir ham pupp. Må jeg holde ut lenger? Det er jo helt forferdelig når han gråter og er sulten og ikke gi ham pupp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt på denne..

har samme problem selv, med baby på samme alder..

Skrevet

Har du pleid å gi flaske innimellom eller er det lenge siden du gav sist?

Jeg trodde det var slik at når de først hadde tatt flaske, så kunne de det... Men har fått lære at slik er det ikke. Vi heller får ikke flaske til å virke igjen nå.

Eneste er at jeg har fått ham til å slutte å hyle fordi jeg ikke prøver så lenge om gangen, prøver bare til jeg ser at han begynner å bli sint. Har tatt litt youghurt på for å fange interessen litt mer. (soya youghurt)

Fortsatt skjønner han ikke hvordan teknikken var så jeg får bare prøve litt hver dag fremover og håpe at det gir resultater.

Kan det være lurt å tilsette malt i mme? Blir den søtere da og kanskje mer interessant?

Jeg har prøvd mm og mme, men bare Nan.

Skrevet

Har brukt å gi flaske jevnlig, kanskje en gang i uka eller så, men altså ikke veldig ofte. For en uke siden klarte vi å lirke i ham 50-60 ml mm, men nå er det altså bråstopp.

Fikk ham til å svelge (!) veldig utvannet eplejuice gitt i tutekopp uten lekkasjesperre på, men synes egentlig det er litt fælt å gi ham noe på den måten - han kontrollerer jo ikke inntaket selv og må enten svelge eller spytte ut alt. Jeg ville jo selv syntes at det var ufyselig.

I tillegg går det jæ.... treigt med grøt. Har holdt på i to uker nå, og får max ned 10 - 12 teskjeer på et måltid. Sukk. Kresen fyr.

Har ikke forsøkt med malt, tenker vel egentlig at når han ikke tar mm i flaske så er det egentlig ikke innholdet som er problemet. Men, kommer det noe skikkelig godt må vel selv han ha det?

Skrevet

Jeg har ikke prøvd med malt selv heller, vet i grunnen ikke om det er søtt engang. Bare innbiller meg at det er noe sukker lignenede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...