Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så klart er det å oute brukere med navn, arbeidsplass og hele pakken dårlig nettetikette. Og sikkert strider det mot rettningslinjene på forumene.

Men; Å fylle webside opp og webside ned med skjellsord, i særdeleshet relatert til det å beskrive kjønnsorganer og kvinners fysiske fremtreden, også dårlig nettetikkete. Og om det ikke gjør det, burde det stride mot rettningslinjene for hva som er akseptabelt på forumene.

Likevel har dere som driver nettstedet valgt å overse det overnevnte faktum i månedsvis. Du ser jo selv hva som skulle til før dere reagerte!

Å slette harmløse tråder der folk diskuterer hvor mye informasjon man skal utlevere om seg selv på ett nettsted før en egentlig har minstet anonymiteten - er dårlig nettetikkete og dårlig skjønn. Ikke strider disse innleggene mot rettningslinjene for bruk av forumene heller.

Jeg sitter virkelig å lurer på hvilken filosofi dere baserer dette nettstedet på.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138599799-moderator-om-nettetikette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

er enig med HI. Hvor mange klager har dere ikke fått gjennom flere år nå?

Språkbruken til enkelte har fått fritt løp for fantasien til den som starter tråder med sært innhold. Håper virkelig dere er begynner å slå hardt ned på sånn oppførsel også, så slipper dere å få rykte på dere for å være et useriøst nettsted for gravide eller nybakte mødre.

Takhøyden har vært litt for høy på enkelte områder.

Det virker som om mange av våre brukere ikke er klar over i hvilken grad vi har slettet innlegg postet av den omtalte brukeren. Dette har vi holdt på med i årevis, periodevis har vi slettet det meste, i andre perioder har vi ikke hatt kapasitet til å prioritere dette. Det hører også med til historien at enkelte brukere har ment at innleggene skulle slettes, andre har kritisert oss for slettingen.

Som jeg har sagt en del ganger, så har vi ikke teknisk mulighet til effektiv utestengelse av personer fra våre nettsider. Vi kan slette en brukerkonto, men ikke stoppe noen fra å nyregistrere seg.

Når det gjelder hvorvidt det er rimelig eller ikke å slette alle innlegg som kan sies direkte eller indirekte å ha med outingen av brukeren å gjøre, så forstår jeg at dere kan være uenig med meg om dette. Det har blitt postet nye innlegg om temaet så kjapt, at jeg har valgt å slette ting som under andre omstendigheter så avgjort ville få blitt stående.

Jeg vil oppfordre de av våre brukere som ønsker at denne situasjonen skal roe seg ned, om å ikke poste innlegg som bidrar til å holde diskusjonen oppe de nærmeste dagene.

Det kreves en større teknisk omlegging for å kunne gjøre det. Vi vil i såfall måtte endre hele systemet slik at alle må registrere seg med mobiltelefonnr. Det kommer ikke til å skje i nær fremtid, men kanskje på litt lengre sikt.

Mja... så ille vanskelig er det heller ikke.

- En bruker kommer med en IP adresse

- På en DSL forbindelse med IP fra DHCP

- ISP'ene lar det vanligvis være en expire time på 14 dager før en får tildelt ny DHCP adresse. Dvs 14 dager med nedkoblet linje før en kobler seg opp og får ny IP adresse!

Hilsen webutvikler siden 1990

Annonse

Men hvorfor klarer mange andre forum å håndtere dette problemet og ikke dere? Dere har blitt såpas store at dere til og med har en statsråd som bruker dere som verktøy, og likevel klarer dere ikke å holde en hvis orden her inne? Syns faktisk det er litt pinlig:/

Som webdesigner`n sier så er det faktisk egentlig ikke såååå vansklig, hadde jeg vært dere hadde jeg ville fiksa opp i problemet i steden for å bare unnskylde dere. Dere kan godt vente til lengere sikt før dere gjør noe mere med det, men om dere har det gode rykte i behold da vil bare tiden vise

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...