polarn & pyrene Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Vi har begynt litt lett med maisgrøt til prinsen her i huset på 4 mnd, men det virker ikke som han tåler den noe bra. Mitt spørsmål da er finnes det noen annen grøt til 4 mnd barn enn Nestlè sin maisgrøt?
Lillegull2008&2010 Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 nestle har risgrøt også, kanskje han tåler den bedre? ellers er jeg ikke så erfaren på dette punktet så kanskje noen andre har flere tips;)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 2. september 2008 #3 Skrevet 2. september 2008 Nestle har og risgrøt eller havregrøt (men den skal blandes med vann og er da gluten i) Maisgrøt er den mildeste for magen av de tre. Jeg ville fortsatt med liten mengde hver dag, også økte saaaaakte. Samme skjedde her, tenkte at jeg aldri ville få grøt i han. Tok 2 uker og komme opp i halv porsjon. Nå elsker han maisgrøten og sliter med det samme når jeg skal prøve 6 mnd grøt........ Lykke til
Trivelig Skrevet 2. september 2008 #4 Skrevet 2. september 2008 Gutten vår reagerte også på maisgrøten fra Nestle. Vi prøvde i flere uker, men tilslutt så byttet vi til risgrøt fra Nestle og den likte han nesten med en gang.
Gjest Skrevet 2. september 2008 #5 Skrevet 2. september 2008 Hipp har også en grøt fra 4 mnd som blandes med vann. Risgrøt med banan og fersken tror jeg.. Kjempegod!
Bianca83 Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 Hva er det de "reagerer" med ??? Har selv begynt med litt maisgrøt til dattera mi på 5 mnd nå. Og har ikke merket noe på henne. Blir de urolig el vondt i magen el hva? bare nysgjerrig
grolla Skrevet 2. september 2008 #7 Skrevet 2. september 2008 Nå skal ikke jeg skape panikk, og ikke husker jeg riktig heller, men da jeg stod i en butikk og funderte over hvilken kornsort jeg skulle velge, fikk jeg høre at mais ikke var å foretrekke lenger pga visse skadelige virkninger. Aner ikke hva eller hvilke, så ta dette med en klype salt. Men produsenter har i hvert fall trukket maisgrøt tilbake fra markedet. Men sjekk det opp før dere tar dette for god fisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå