Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 jeg blir alenemor,han klarer ikke komtrollerer sinne sitt,og har utbrudd og sier så mye stygt,så jeg orker ikke mer. vi har ikke vært samboere eller gift. han sier han vil ta del i ungens liv,og jeg vil jo at han skal kjenne ungen sin,men vil ikke at han skal ha for mye ansvar,pga oppførselen sin. hvis han klarer å skjerpe seg skal han jo seff få treffe ungen,men hva kan han kreve? hvordan blir fordelingen? all info tas imot med stooor takk=)
Gjest Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 På sykehuset fikk jeg en brosjyre som heter farskap og foreldreansvar. Prøv å få tak i en sånn. Der står det hva far har krav på. Men når dere har et sånt forhold, for all del IKKE del foreldreansvaret. Du har all rett der!
Såpeboble - 26.04.2011 Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Etter fødselen får du et papir som handler om delt foreldreansvar. Om du lar være å skrive under på det, så har du foreldreansvaret alene. Det betyr at du bestemmer over barnet alene, kan åpne konto uten hans underskrift, du bestemmer barnehage osv. Han må gå til retten for å kreve det dersom du ikke skriver under.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå