Gå til innhold

Klarer ikke helt å glede meg


Marry83

Anbefalte innlegg

Helt siden jeg fant ut av at jeg er gravid har jeg følt meg helt elendig. Slapp, sliten, trøtt, kvalm og oppblåst. Dette gjør at jeg ikke helt klarer å glede meg over dette. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal orke 9 måneder med denne formen. Er det normalt å tenke slik? Jeg får så dårlig samvittighet. Jeg gruer meg til å fortelle det til jobben, og jeg er ikke komfertabel med å legge på meg heller. Vær så snill å si at det er andre som tenker slik også. Jeg føler meg så alene med disse følelsene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Du kommer nesten garantert til å bli myye bedre.. Når 2trimester kommer er alt helt annerledes,magen vokser og man begynner å slappe av litt.. Helt normalt å ikke helt ha følelsene på styr, ikke ha dårlig samvittighet for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer heller ikke glede meg noe særlig. men det er pga av to spontan aborter og tørr ikke glede meg før jeg ser magen vokser. er i uke 10 nå. formen er ikke bra. fortalt det på jobb, men det ble bare vanskelig, og j har 1000 ting å gjøra. vi har ikke noe barnerom klart, ikke har jeg lekt med dokker da j var lita, aldri har j passa noen babyer. jeg klarer ikke glede meg enda..... kommer vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verken særlige plager, eller har hatt SA eller MA før. Men klarer ikke glede meg før jeg eventuelt får høre fosterlyd eller se liv på UL. Jeg har vanskelig for å tro at vi, etter 13 mnd prøving, skal være så heldig å få bære frem et barn. Jeg er overveldet for at det endelig har skjedd, men som sagt -redselen for at ting skal gå galt har totalt overhånd for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja slik er det med meg også. Frykt for at det bare skal være innbilt svangerskap eller gravid uten foster eller noe..... Helt idiotisk å tenke slik for egentlig burde jeg o glede meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er sliten og kvalm for tiden, og nedstemt. Ingenting er gøy, har bare lyst til å mure meg inne, men det kan man jo ikke, særlig ikke når man har en toåring fra før...Hun er litt trassig for tiden, og jeg kan ikke noe for at akkurat nå gruer jeg meg litt, for jeg tenker at det må bli så slitsomt med to! Men tror alt blir annerledes etter ultralyden, formen blir bedre og man gleder seg fordi man skjønner det, og føler spark osv, det gjør at man får et sterkt bånd til den lille i magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kände samma sak, fram till fredagen förra veckan.

Då gick jag och min sambo till en privat klinik och fick UL i vecka 10+3. En otrolig känsla att få se ett litet barn alldeles tydligt och när de sen skruvade upp volymen så att vi fick höra hjärtljuden, ja då var lyckan total. Alla mina negativa tankar försvann och vi vågar nu med glädje berätta för andra om bebisen.

Det är absolut värt de ca 1000,- det kostar för att göra privat ultraljud. Nu går jag bara runt och ler för mig själv eftersom jag har fått en bekräftelse på att jag är gravid och att den lille lever och växer som den ska!

Tycker egentligen att alla borde få tidigt UL i samband med första läkarbesöket. Det skulle nog spara många för onödig ångest och oro.

 

Kram!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger.Godt å høre at jeg ikke er helt alene om å føle det slik.

Jeg er litt roligere nå, men er veldig spent på UL uke 12. Jeg er fortsatt bare i uke 9. Samboer mener at vi ikke skal ta privat UL fordi jeg ikke har hatt noen symptomer på at noe er galt, så kanskje det er like greit å være litt tålmodig og vente til uke 12..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mary. Hei, jeg skjønner følelsen din. Det å bli gavid er sjelden slik man har forestilt seg. Men som noen andre skrev her...-Det blir bedre i 2 trimester. Tro meg!

 

Ang. priv UL. I uke 9 er det egentlig ikke noe vits i å bruke tusen kr på priv UL. Spar de pengene og ta en spesial UL i uke 13 i stedet, hvis du er bekymret for at det er noe galt.

 

Men jeg kan anbefale deg å ringe til føden å snakke litt om følelsene dine med med jordmor. Hun vil sannsynligvis berolige deg litt. (og de mottar slike tlf hver eneste dag)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt teit spørsmål, men hva er MA? Ser en del skriver at de har hatt det og det høres veldig trist ut, men ville ikke spørre noen som har vært utsatt for det derfor spør jeg deg da jeg ser du ikke har det!!

SA vet jeg hva er , men MA er helt ukjent for meg!

LYKKE TIL videre med spisen din og livet videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...