mamman-t-småpian Skrevet 2. september 2008 #1 Skrevet 2. september 2008 Hei. Vi har dessverre bare 50% bhgplass til vår yngste. Jeg synes det er fornuftig å dele uka i 2 slik at man får mest mulig kontinuitet for ungene, slik at de får 2 og 3 dager på rad. Men de vi deler plass med insisterer på at de Må ha fri på fredager, også MÅ de ha barnet i bhg på tirsdager, slik at vår datter da skal være i bhg mandag og torsdag og annenhver fredag. Dette syns jeg er helturimelig og hårreisende forslag. Hva syns dere ? Hva er normal fordeling ?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #2 Skrevet 2. september 2008 Jeg ser ikke helt hva som er hårreisende ved det. Jeg synes det høres bra ut at dagene er fordelt slik at det ikke blir så lenge mellom hver gang barnet er i barnehagen. Og så får det tid til å slappe av hjemme mellom dagene i barnehagen.
Bippe77 Skrevet 3. september 2008 #3 Skrevet 3. september 2008 Den erfaringen jeg har er at det er veldig forskjellig fra barn til barn hva som er best for barnet... noen barn har best av 2-3 dager etter hverandre.. andre har det best med annenhver dag for at det ikke skal bli for lenge mellom hver gang man er i bhg.... men er det den andre familien som styrer hvordan plassen er fordelt da? Er det ikke de i bhg som tar den avgjørelsen? Eller må dere bli enige? Er vant til at bhg setter opp en plan på hvordan dagene er fordelt mellom ungene jeg... men er kanskje forskjellig rundt omkring...
trebarnsmamma84 Skrevet 3. september 2008 #4 Skrevet 3. september 2008 Her som eg bur får ein ikkje velge dager sjølv slik... Her må ein enten søke mandag/onsdag/anna kvar fredag, eller tirsdag/torsdag/annakvar fredag.... da synst eg er heilt supert....og då har ein 2 alternativ også må ein velge det som passer ein best.... høyrest nå heilt rart ut at folk kan bestemme sjølv kva dager dei vil ha barnet sitt på sjølv....merkeleg mann....
Djoolia 07+08+12 Skrevet 3. september 2008 #5 Skrevet 3. september 2008 Her hadde vi mandag-onsdag-fredag i oddetallsukene og tirsdag-torsdag i partallsukene. Helt idiotisk med tanke på jobben min i turnus.. Du bestemmer like mye som de dere skal dele plassen med. Her er det bhg som bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Her er det mandag-onsadg- fredag en uke og tirsdag-torsdag uken etter. Det var barnehagen som hadde satt det opp.
Gjest Skrevet 3. september 2008 #7 Skrevet 3. september 2008 Ta det opp med barnehagen. Det er det enkleste. Vi "måtte" søke full plass nettopp av de årsakene du nevner over. Enkelte dager MÅ mini ha fri (ellers blir det et styr uten like å få levert, da han går i barnehage på andre siden av byen for der vi bor) og andre dag er MÅ vi ha han der (ellers måtte vi skaffet barnevakt annetsteds). Dermed søkte vi full plass og har et kjempefleksibelt tilbud :-) Når det er sagt ... dersom alle dager passer for dere og at eneste hinderet for deres del er at dere ønsker sammenhengende uke, så synes jeg kanskje at det må gå an å møtes litt på halvvegen. For eksempel at de får mandag og tirsdag (så slipper de å hente inn barnevakt på tirsdagene) og annenhver fredag (da får de også annenhver fri.) Og at dere da tar onsdag, torsdag og annenhver fredag så får dere kontinuiteten. Eller at de har tirs.&ons. og annenhver fredag, og dere man, tors og annenhver fredag. Da er dere reale og setter deres behov forran egne ønsker. (merk forskjellen mellom behov og ønske!) Eller at de har mand.og tirs. og annenhver torsdag, dere har ons og fre. og annenhver torsdag, hvilket gir et lite opphold annenhver uke og kontinuitet annenhver... Blir dere ikke enige får dere bare be barnehagen fordele dagene slik de mener er best med hensyn til både foreldre og barn. Ellers så får dere søke større plass, så får dere tre fulle dager og den kontinuiteten dere ønsker. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå